כותרות באתר בקידום אורגני – מה צריך לדעת?

בחירת מילות מפתח

כל מקדם אתרים יודע שהכותרות תופסות חלק חשוב מאוד מבחינת גוגל – שימוש בכותרות בצורה לא נכונה פוגעת בקידום האתר. לפניכם הסבר קצר על איך עובדים נכון עם כותרות לצורך קידום אורגני:

כמו שאתם כבר בטח יודעים, על כל מאמר שאתם כותבים קיימים עוד לפחות עשרה מאמרים זהים באתרי אינטרנט אחרים. כאשר גוגל סורקים את הכתבות שלכם, לא מדובר על בני אדם שעוברים מאמר מאמר אלא על רובוטים שמטרתם לסרוק את כל המידע הקיים באתר שלכם. בשביל חוויית משתמש וגם בשביל קידום אורגני יעיל, חשוב להנגיש את המידע בצורה בה לרובוטים יהיה פשוט להבין במה אותו עמוד באתר שלכם עוסק. הדבר הכי פשוט כדי להנגיש את המאמר הוא שימוש נכון בכותרות.

קיימים שישה סוגים שונים של כותרות. ברוב המקרים לא ניגע בכל השישה אלא בשלושה או ארבעה סוגים של כותרות.

הכותרות מחולקות לפי מספר ומשוייכים לאות H – לדוגמא: H1, H2, H3, H4, H5, H6. לכל כותרת יש משמעות משלה וחשוב להבדיל בין כל כותרת והתפקיד שלה. איך זה עובד?

כותרת H1

בכל דף צריך שתהיה כותרת H1 אחת בלבד. הרובוטים יודעים לזהות את הכותרת הזאת גם באתרים שיש להם גרסה לפלאפון וגם גרסה המותאמת למחשב הביתי. לעיתים יהיה רשום לכם בתוכנה מסוימת שיש כותרת H1 פעמיים – אל תתייחסו לזה.

כותרות H2 ו-H3

לאחר שסיימנו עם הכותרת הראשית יש לנו את שתי הכותרות המשניות: H2 ו H3. כאן חשוב לדעת, אתם לא יכולים להשאיר בעמוד כותרת H3 בודדה. הרעיון של כותרת H3 הוא להיות כותרת משנית (תת כותרת) ל H2. במקרים בהם אין לכם יותר מתת כותרת אחת אין סיבה להשתמש בכותרת H3 אלא לתת לה H2.

שימוש נכון במילות מפתח

גם כאן הרבה מקדמי אתרים נוטים ליפול. שימוש במילות מפתח בתוך הכותרות חייב להיות בצורה מתונה. אם נדחוס הרבה מילות מפתח ללא כל הקשר ביניהם גוגל תראה זאת בצורה שלילית וכמובן, הקוראים לא יהנו מהמאמר. מה שאתם כן יכולים לעשות הוא להשתמש במילים נרדפות בתוך הכותרות. גוגל אוהבת את הגיוון שלנו במאמר, את השימוש במספרים וכמובן שאין טקסט שחוזר על עצמו.

לפניכם דוגמא לשימוש בכותרות בתוך מאמר:

כותרת H1 – הרופאים הכי בכירים בעולם נמצאים בבית החולים “אסותא”

כותרת H2 – האם כל חברי קופות החולים רשאים לקבוע תור לרופאים אלו?

כותרת H2 – כמה זמן צריך להמתין לתור לרופאים הבכירים?

כותרת H3 – מהו שכרם השנתי של רופאי אסותא?

כותרת H3 – האם ניתן לפנות לרופאים אלו לטיפולים פרטיים?

כותרת H3 – יש לדעת!

לסיכום

כותרות צריכות להיות כתובות בטעם ובהגיון. כמובן, כל מקדם אתרים פועל בדרך שלו, אז סביר להניח ותמצאו שיטות אחרות גם, וזה בסדר. הבעיה מתחילה כאשר אתם מרגישים שהקידום שלכם תקוע. יכולות להיות הרבה סיבות לכך, שימו לב אם מקדם האתרים שעומד לרשותכם פועל בצורה מקצועית והאם התכנים באתר באמת רלוונטים ומביאים ערך נוסף לקורא. השתמשו בתוכנה לקידום אתרים אם יש לכם את האפשרות, יש מגוון רחב של תוכנות בשוק. בחרו בתבונה את מקדמי האתר שלכם, יש היום אלפי מקדמים בארץ.

 

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×