איך אתר של עסק קטן יכול להתחרות באתרים הגדולים

איך אתר של עסק קטן יכול להתחרות באתרים הגדולים

אחת השאלות שאנחנו מתעסקים בה באופן חוזר ומתמשך, היא איך אנחנו כעסק קטן, יכולים להתחרות באתרי ענק ופורטלים בביטויים החשובים לנו ובטראפיק אורגני לאתר

כמו שכולנו מכירים, בכל תחום יש לפחות אתר גדול אחד (לפעמים הרבה יותר) שמרכז בתוכו מידע ונתונים על העסקים בתחום שלנו, ומטרתו היא להציג את הנתונים לגולשים שמחפשים את התחום שלנו ולהיות כמתווך בין הלקוחות הסופיים לעסקים. אתרים אלה מרכזים בתוכם לעיתים קרובות כמויות עצומות של מידע, שהוא לכשעצמו יעיל מאוד לגולש, ומקצר לו את הדרך בחיפושים הראשונים שלו ומאשר לו להתמקד ולעיתים קרובות גם למצוא את מה שהוא צריך, מבלי להגיע כלל לאתרים הסופיים של העסקים מהם הוא יקבל את השירות.

זה נכון לאתרי נופש, בעלי מקצוע, טיולים ואטרקציות, מוצרים למכירה והשכרה ועוד המון סוגים ותחומים שונים. אין הכוונה בכתבה הזו לומר שהאתרים האלה לא טובים או מיותרים, ואין ספק שבאתר גדול כמו ‘זאפ’ או ‘צימר’ יש יתרונות עצומים בריכוז המידע ועזרה בהתמקדות עבור הגולש. אבל אנחנו רוצים להבין איך אנחנו כעסק קטן, יכולים להוביל בתחום או במוצרים הרלוונטיים שלנו, ועל זה ננסה לענות כאן

יתרונות האתרים הגדולים:

סמכותיות (domain authority) – לא נרחיב במילים על authority של דומיין כמו zap.co.il או tripadvisor.com. ברור שדומיינים אלה שמרכזים תחתם עשרות אלפי עמודים רלוונטיים נהנים מהכרה במנועי החיפוש כמובילים בתחומם ובעלי תשובות לחיפושים רבים בתחום הספציפי בו הם נמצאים, אנחנו כדומיין ותיק או חדש בכל מקרה נצטרך לעבור משוכות רבות אחרות כדי להתגבר על יתרון זה של ה’גולייתים’ של העסק.

מגוון וריבוי קישורים – נתון שמראש גורם למנועי החיפוש לדרג את האתרים הגדולים במיקומים גבוהים פשוט בגלל העובדה שיש להם המון קישורים ממגוון אתרים, חזקים ופחות חזקים כאחד, אנחנו כנראה לא נוכל לנצח אתר בסדר גודל של hotel.com כמו הקישורים שנקבל לאתר שלנו, ואנחנו גם לא ננסה לנצח אותם באופן זה

אמצעים כלכליים – במבט לתקציבים שאנחנו נקצה לקידום אורגני או פרסום דיגיטלי של האתר שלנו, אין בכלל מידה להשוואה לעומת מאות אלפי או מיליונים שיוקצו מהמתחרים הגדולים, כמו בפרסום המסורתי, כך גם בדיגיטל.

האפשרות להקצות משאבים לתחום חם – לא פעם אנחנו רואים שנושא מסוים עולה לכותרות, משרדי פרסום גדולים מעבירים את המשאבים שלהם לפרסום הלקוחות הגדולים שלהם סביב נושא זה. האפשרויות שלהם להקצות משאבים לפי ה’טרנדים‘ בשוק הם גדולות. עם זאת כאן יושב דווקא אחד היתרונות שלנו כעסק קטן – המיידיות לטפל במגוון טרנדים על פי מה שאנחנו מזהים כיום בתחום שלנו – ונרחיב על זה בהמשך.

היתרונות שלנו כעסק נישה:

גמישות בפרסום – אנחנו יכולים להשקיע את כל המאמץ שלנו בתחום אחד שזיהינו כ’חם’ בשבוע או בחודש הקרוב, וברגע שאנחנו מזהים משהו חדש, אנחנו יכולים בעזרת התייעצות זריזה ושיתוף הלקוח לעבור לנושא הבא, ולתפוס אותו מהר יותר ממתחרים גדולים, אשר יצטרכו לאשר בעוד ישיבה ועוד ועדה. אנחנו לא צריכים להעביר תקציבים גדולים או לחתום על תכניות עבודה גרנדיוזיות אלא פשוט לצאת לדרך, ומהירות התגובה שלנו בתחום זה היא קריטית

יצירתיות – אם אנחנו כחברה לקידום מחליטים לצאת עם קמפיין יוצא דופן, קריאייטיבי או שונה במהותו מהמקובל בשוק, יהיו לנו הרבה פחות חסמים מבפנים. בעצם מה שמעניין אותנו בעיקר הוא האם אנחנו כמקדמים חושבים שזה יעבוד, ואם הלקוח מאשר. אין לנו חסמים פנימיים או ישיבות וועדות. אנחנו פשוט יכולים לנסות, את מה שאנחנו חושבים שיצליח.

מיקוד – למתחרים הענקיים יש מגוון מדיות בהם הם מפרסמים, וימשיכו לפרסם. מדיה מסורתית, PPC, SEO, טלוויזיה, רדיו ואולי בעיתונים. אנחנו יכולים להחליט שהמיקוד בפרסום הולך לקידום אורגני בגוגל, ולייצר כך יתרון יחסי בתחום זה.

התמקצעות בנישה – אם אנחנו מתחרים ב-expedia למשל, ואנחנו רוצים לקדם אתר של נופש. מתחרה שלנו ירצה לרכז את המלונות, המחירים, החדרים והמלצות על המלונות. אנחנו לעומת זאת יכולים לעשות את כל זה, על המלון הספציפי שלנו, וגם לתת ערך מוסף. רשימה של מסעדות מובילות בעיר בה שוכן המלון שלנו, אטרקציות מבוקשות ודירוג שלהן, אירועים באותו זמן בסביבת המלון, האתרים המובילים לבלות את סוף השבוע ושכונות ורחובות היסטוריים מעניינים לעבור בהם – כך אנחנו נותנים הרבה יותר מפורטל מוביל, על אותו האזור בו אנחנו נמצאים.

אותנטיות – אנחנו לא צריכים לסגור היום את הגולש שיזמין מקום או יבוא לנופש. אלא אנחנו יכולים לבנות מערכת יחסים של אמינות עם הגולשים שלנו, כדי שיחזרו שוב ושוב. אנחנו נשים בלוג חדשות על האזור, טיפים לזמנים ספציפיים בעונה ומה אפשר לעשות באזורנו, ועוד ועוד.

דרכים להתחרות באתרים הגדולים:

טרגטו את הביטויים שהמתחרים הגדולים לא רוצים (או לא יכולים) להתחרות בכם בהן:

מילות מפתח ‘לונג טייל’ – כל הביטויים הארוכים יותר, להם פחות חיפוש ופחות תחרות, אך שבהם אנחנו יכולים לתת את המענה היעיל והמעניין יותר לגולשים שלנו

מילות מפתח ‘מאת עורך האתר’ – יש לנו יתרון שאנחנו יכולים לדרג מסעדות, אתרים מובילים, מלונות באזור וכמעט כל עסק או חנות שנמצאים באזור של העסק שלנו, פשוט כדי לתת ערך לגולש. אין לנו אינטרסים או יחסים מקצועיים עם כל או רוב העסקים מסביב, כמו למתחרים שלנו, ואת זה אפשר בהחלט להפוך ליתרון.

ערך המותג – תבנו מותג סביב הנישה בה אתם עובדים. מקומות מומלצים לביקור בעיר, מסעדות מובילות, או תוספים למוצרים למוצר אותו אתם מוכרים. ככל שנהיה בקיאים יותר בנישה שלנו נהיה אמינים יותר ויעילם יותר עבור הגולשים שלנו.

צללו עמוק יותר לתוך התחום שלכם – תהיו האוטוריטה בכל הקשור לתחום החיפוש – בדקו עם הלקוח שלכם מה הגולש שלו מחפש בנוסף לתחום הספציפי – ותנו מענה. אם זה מדריך לטיול בזיכרון יעקב למשל – אנחנו נרצה ונוכל לתת הכול, לגולש שמחפש חופשה באזור. המדריך שאחר כך הוא ימליץ עליו לחברים שלו שילכו לטייל באזור.

צרו התקשרויות ישירות עם הגולשים שלכם – רשתות חברתיות, המלצות באתר או בפייסבוק, תמונות מהמקום, מעורבות הגולש ורצון שלו לתרום ולהשפיע על הנוכחות שלכם ברשת 0דרך הנוכחות שלו כמובן) יהוו יתרון עצום על פני המתחרים הענקיים, ויתנו לכם את הסמכות לאותו תחום ספציפי שלכם, שהוא אולי קטן ביחס למתחרה, אבל הוא הוא התחום שלכם J

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×