בניית אתרים
בניית אתרים מורכבת מכמה חלקים עיקריים – עיצוב, תשתית, אחסון ותוכן. ראשית יש בחור את העיצוב המתאים, בין אם זה מתוך תבנית ובין אם זה על ידי עיצוב שהוזמן במיוחד ממעצב אתרים אינטרנטי. לאחר שהעיצוב מוכן, יש לבצע חיתוך שלו לשפת תכנות בה יעלה האתר, או להתאים את התבנית הקיימת לצרכים של הלקוח. לאחר שהתבנית הותאמה או שהחיתוך בוצע, יש להזין את התוכן לתוך האתר והרי לכם האתר המוכן. האתר כולו יושב על שרת אינטרנטי, ומחובר אל עולם האינטרנט באמצעות דומיין, אותם יש לרכוש בנפרד או דרך חברת האינטרנט שמבצעת עבורכם את שירותי בניית האתר. אסטרטגייה שיווקית שלמה צריכה לכלול התייחסות לאופן הנכון בו יש לבצע כל אחד מהרבדים שהוזכרו לעיל.
קידום אתרים
לאחר שהאתר עלה לאוויר יש צורך להביא אליו אנשים, ממש כמו שפותחים חנות אמיתית ברחוב או במרכז קניות ועולה הצורך להביא את התנועה אל החנות באמצעים שיווקים כאלה ואחרים. חלק מבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה לבניית אתרי אינטנרט היא התייחסות לאופן בו מבצעים את קידום האתרים שיביא את הלקוחות אל האתר. שתי האופציות המובילות כיום לקידום אתרים הן קידום אתרים אורגני שמטרתו להביא את האתר או עמודים שונים בו למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל, או קידום אתרים ממומן, שמטרתו להביא גולשים בצורה מידית אל האתר בתשלום עבור כל לחיצה או לפי מספר חשיפות. קידום אתרים ממומן יכול להתבצע בגוגל או בפייסבוק, ולשניהם תוצאות מידיות, בעוד שקידום אתרים אורגני מתבצע בגוגל, ולו תוצאות איטיות יותר אך עמידות יותר.
דפי נחיתה
דפי נחיתה הם עמודי אינטרנט אליהם הלקוח מגיע כתוצאה מלחיצה על פרסומת או על קישור מאתר אינטרנטי אחר. בדרך כלל, הדף הראשון אותו הלקוח יראה לנגד עיניו יקבע את עתידו ביחס לאתר האינטרנט שלכם. בדיוק בשל כך על דף הנחיתה להיות קצר ולענין, מושך ואטרקטיבי, כזה שיגרום ללקוח להמשיך לעמודים האחרים אל תוך האתר, או להשאיר את הפרטים שלו לצורך התקשרות עתידית.
בניית דפי הנחיתה, הנוכחות האינטרנטית, קידום האתר עצמו ובנייתו צריכים להיכלל בכל אסטרטגייה שיווקית מלאה לנוכחות אינטרנטית של בית עסק.