ניהול קמפיין ממומן – למה צריך את זה?

ניהול קמפיין ממומן – למה צריך את זה?

גוגל ופייסבוק גם יחד, משדרות לנו שהבשורה אותה הם הביאו איתם לעולם הפרסום היא בין השאר היכולת של כל בעל עסק לפרסם את עצמו ולעמוד כשווה מול המפרסמים הגדולים. אם זה המצב, למה צריך בכלל מנהל קמפיינים?

פרסום דיגיטלי הוא שונה במהותו מהפרסום המסורתי. זה כבר לא  חדש לאף אחד. לצדם של שלטי החוצות, הפרסומות בטלוויזיה וברדיו ובעיתון, התייצבו ותפסו נתח גדול מאוד הפרסומות באינטרנט במחשב הביתי ובמובייל, ואפשרו לבעלי עסקים קטנים יותר אכן להוות יריב שקול בזירה הזו מול חברות בעלות תקציבי ענק.

אבל כאן נשאלת השאלה. האם באמת העסקים הקטנים הממלאים את שטח הפרסום של גוגל ופייסבוק ואת כיסיהם במיטב כספם הם אכן יריבים שקולים? האם בעל עסק, ככל שהוא מכיר את העסק שלו על בוריו, יכול להוות יריב שקול למפרסם בעל תשתיות, תקציבי פרסום גדולים וסוללה של מעצבים, קופירייטרים ואנשי מדיה בעלי איכויות רבות? התשובה אינה חד משמעית.

ראשית כל חשוב לציין. יש בעלי עסקים אשר משקיעים זמן ומאמץ, לומדים את התחום של פרסום דיגיטלי על בשרם, מדברים עם נציגי פייסבוק וגוגל ומקבלים המלצות ומבצעים ניסוי וטעיה, ואף שוכרים את שירותיו של מנהל קמפיינים דיגיטליים לתקופה מסוימת ואז ממשיכים בעצמם, ואכן זה עובד להם כמו אנשי פרסום לכל דבר, התופעה היא קיימת ורואים אותה מדי פעם בנוף בעלי העסקים. הרוב הגדול לעומת זאת הוא לאו דווקא בעל הזמן הפנוי או הנכונות ללמוד כראוי את התחום, והרבה פעמים זה פוגע בו כבעל עסק, הן כלכלית והן מבחינת ביצועים בפרסום.

בעיות אפשריות –

צריך לזכור, שגם פייסבוק וגם גוגל בסופו של יום הן חברות פרסום אשר מעוניינות להרוויח, כמו כל חברת פרסום. כנון שיש מאחוריהן מיני הצהרות והבטחות כי הן מעוניינות בטובת הגולש והצרכן, ובאיזון השוק לטובת העסקים הקטנים. אפשר להאמין לזה או לא להאמין, זו אינה מטרת הכתבה. אנחנו כן צריכים לזכור שניתן בהחלט לצפות משתי החברות שינסו למקסם את הרווחים שלהן.

הדבר הזה יכול לגרום לתופעה אחת שיכולה להיות בעייתית כלפי המפרסמים הקטנים. תקציבים גדולים יקבלו עדיפות מסוימת. אף על פי שהחברות לא יודו על כך, וככל שיהיה קשה להוכיח זאת. לא פעם קרה שהגדלנו לאחד הלקוחות שלנו את התקציב החודשי, ועצם המהלך עצמו הוזיל את המחיר לליד בצורה משמעותית. כך שקחו בחשבון, להיכנס לשוק תחרותי עם תקציב של 2000 ש”ח – כנראה לי יהיה מהלך חכם. עדיף לנתב את התקציב למדיית פרסום אחרת.

בעיה נוספת יכולה להיות הבנת התמחור – מחיר לקליק, מחיר ל-impression או מחיר לליד, צריך להבין במושגים על מנת להחליט באיזה מסלול נלך, והאם תקציב יומי או חודשי? והאם השינוי הזה עצמו ישפיע על הכדאיות של תקציב הפרסום שלי? אלה שאלות שצריכות תשומת לב ומענה ואזור להשאיר אותן פתוחות. שכן הן קריטיות למהלך התקין של הקמפיין שלנו.

אין בכתבה זו להפחיד או לנסות לשגר מילים חלולות לאוויר על מנת להפחיד בעלי עסקים, וכמו שהתחלנו ואמרנו כאן – יש לחלוטין אפשרות לבעל עסק שמוכן להשקיע מזמנו וללמוד מעט את התחום, כדי לייצר לעמוד קמפיין טוב ויעיל בגוגל או בפייסבוק. ואולי הראשי הפרקים הקצרים שניתן כאן על עבודותו של מנהל קמפיינים נעזור במשהו לבעל עסק שמעוניין לקחת את המסלול הזה.

פעולות בסיסיות של מנהל קמפיינים:

בתחילת התהליך, לאחר ייצור של עמודי נחיתה או עמודים ייעודיים באתר שלנו אליהם נפנה את קהל היעד – נייצר פילוח קהלי יעד ומודעות עבור כל פלח שוק.

החודש הראשון יהיה במינימום שינויים. נצא מנקודת הנחה שהמחשבה שהושקעה בבניה הראשונית של הקמפיין, בחירת קהל היעד וניסוח המודעות, צריך לעבוד בזכות עצמו ולייצר תוצאות ראשוניות.

התוצאות הראשוניות לא יהיו אידיאליות כמובן אלא אם התמזל מזלנו או שאנחנו בשוק לא תחרותי. וכנראה שאפשר יהיה לשפר אותן. תפקידו של מנהל הקמפיינים בשלב זה הוא לבצע אופטימיזציה על הקמפיין, לבדוק אילו קהלים עבדו וייצרו יותר פניות מאחרים, אילו מודעות עבדו יותר מאחרות, ולנתב את התקציב החודשי בהתאם.

ייתכן שקבוצת מודעות מסוימת פונה לקהל לא ממוקד, או מנוסחת לא טוב. יש שינויים מסוימים שניתן לבצע בה על מנת לשפר את הביצועים שלה, ובעקבות כך את הביצועים של הקמפיין באופן כללי.

בנוסף, ייתכן שהעמוד נחיתה עצמו הוא לא ממיר, או שהניסוח בו הוא חלש. אולי יש אי התאמה בין המודעות במדיה לבין המסר שמייצר עמוד הנחיתה. כל אלה בדיקות לגיטימיות ורלוונטיות של מנהל הקמפיינים, שבעקבותיהן יידע לתת המלצות לטיפול.

בסופו של יום, לאחר חודש אופטימיזציה ראשוני, חודשיים של חלוקת הקמפיין וניהולו באופן צמוד – אפשר יהיה לומר שאחרי 3 חודשים צריך כבר לעלות על דרך המאפשרת לנו לייצר לידים איכותיים במחיר אופטימאלי. ההמלצה היא בכל זאת להישאר עם אצבע על הדופק, לבדוק אם לא עלה המחיר לליד בעקבות כניסת שחקנים חדשים, עלייה בתחרות או ירידה בביקוש, ולהגיב בהתאם.

ההמלצה היא לא חד משמעית. בשווקים פחות תחרותיים למשל, ניתן בהחלט להיעזר בשירותים של מנהל קמפיינים להקמה ולאופטימיזציה ראשונית, ולקבל המלצות לניהול הקידום הממומן בהמשך. גם תקציבים קטנים של אלפיים שח או מעט יותר יכולים להביא תוצאות בשווקים לא תחרותיים. בכל מקרה בשווקים יותר קשים, ההמלצה היא לא לזרוק אלפיים שח לגוגל רק כדי להגיד שאנחנו מפרסמים, אלא להשתמש בהם בחכמה

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×