אופטימיזציה ל-Featured Snippets בתוצאות החיפוש

אופטימיזציה ל-Featured Snippets בתוצאות החיפוש

בשנים האחרונות גוגל שינתה ועדכנה לא פעם את האופן בו היא מציגה תשובות לשאלות ששואלים אותה הגולשים, באופן ספציפי אנחנו רואים יותר ויותר תוצאות מודגשות ומובלטות בכר בתוצאות החיפוש, הנקראות Featured Snippets, או קטעי מידע מומלצים. אז מה זה ואיך משתמשים בזה? ננסה לעבור על כך בכמה נקודות

תשובה בצורת Featured Snippet מוצגת לרוב בעמוד תוצאות חיפוש אשר השאילתה בו נכתבה בצורת שאלה. התוצאה נמשכת מאתר האינטרנט בו גוגל הבינה שנמצאת התשובה הנכונה לשאלה, ומראה כבר את חלק בעמוד בו היא כתובה

אציין ואומר, כי למרות שב-Google.com  התוצאות הללו כבר נראות בכמויות רבות מאוד (search Engine land מדווחים על כ-20% מכלל השאילתות המכילות how tow.. where is.. how does  what iss.. ) בגוגל ישראל המצב עדיין רחוק משם, וניתן למצוא את הקטעים המובלטים הללו רק בחלק קטן של השאלות. עם זאת סביר להניח שגם זה יגיע אלינו באיחור כמו תנודות רבות אחרות של גוגל.

למה להשקיע ב-Featured Snippets?

אחת מההנחות הראשונות שעלו בין מקדמי אתרים ובעלי אתרים, היא שהקיום של תשובות מומלצות לשאלות בעמוד תוצאות החיפוש יוריד את אחוזי הכניסה לאתרים בפועל, שכן הגולש מקבל את המידע בתוצאות החיפוש. זה הוכח כלא נכון, ו-Search Engine Land דיווחו כי הן הכניסות האורגניות צמחו במאות אחוזים לאחר קבלת הצגת תשובה מהאתרים שללו בתוצאות החיפוש, וגם ה-CTR  של אותם אתרים עלה.

מה משפיע על אפשרות להופיע ב-Featured Snippets?

לא מעט תהיות עברו על עולם קידום האתרים בנושא זה, וספקולציות רבות עלו לגבי מה הסיבות שיכולות להכניס אתר ספציפי למקום המבוקש של תשובות מומלצות על ידי גוגל. אחת ההנחות הייתה שמידע ב-Schema.org אחראי במידת מה לתוצאות שיוצגו ושימוש במידע זה יעזור לכם להתברג בתשובות המומלצות. זה הוכחש על ידי גוגל, ולא נמצא כנכון מבדיקות שביצעו חברתו מחקר וקידום.

מתיו בארבי מהאבספוט ערך ניסוי על האתר של האבספוט ובו הוא נמצא מדורג במספר רב של תוצאות בעלות Featured Snippets וגם מדורג במקומות 1-55 בנוסף.

בשביל הניסוי, מת’יו אסף 4713 שאלות המכילות איך הביטויים how tow.. where is.. how does  what is.., וראה כי תוך 4713 השאילתות הללו, 29% מציגות Featured Answers בתוצאות החיפוש שלהן.

ממצא מעניין של המחקר הזה מעלה כי מתוך 1361 שאילתות בהן אתר Hubspot קיבל Featured Snippet,– רק 19% האלה היו על תוצאות בהן הוא נמצא במקום הראשון, ך 28% היו על תוצאות בהן הוא במקום 5.

מה שזה יכול להגיד לנו, שבשביל להופיע ב-Featured Snippets, החשיבות של קישורים פוחתת, והיא משפיעה יותר על תוצאות החיפוש עצמן, וההופעה בתשובה המומלצת תהיה מושפעת דווקא מגורמים אחרים.

איך מקדמים את התשובות שלנו ב-Featured Snippets?

קישורים הינם בעלי השפעה פחותה ממה שאנחנו רגילים בקידום אורגני, ואולי יעזרו לכם להגיע למיקומים הגבוהים שלכם, אבל כנראה לא ישפרו את סיכוייכם להופיע בתשובות המומלצות.

צריך להיות חלק בעמוד בו תופיע השאלה, בה אנחנו רוצים לתת את התשובה שלנו, בתגיות  h2, h3 וכד’

התוכן אותו אנו מכוונים שיופיע ב-Featured Snippets  צריך להופיע בתגית P  בדיוק מתחת לחלק של השאלה עליו הוסבר קודם לכן, ועליו להיות עד כ-60 מילים

מבנה העמוד והסדר שלו חשובים מאוד כאן. אם אתם מתעסקים בתשובה בעלת יותר מלל מפסקה אחת, אפשר לסדר את התשובה בצעד אחר צעד או בנקודות ממוספרות, או בתתי כותרות עם תגיות h2, מה שיעזור לגוגל למשוך את המידע הרלוונטי בצורה קלה

גוגל נוטה להעדיף תשובות שמתחילות כמו שתשובה מתחילה בדרך כלל. למשל –

פעל לפי הצעדים הבאים….. התחל ב…. פתח את…. וכו’

לסיכום – דרך טובה להתחיל ולהחיל את המהלך על האתר שלכם היא להריץ בדיקה על מילות המפתח בהן אתם מקודמים, לבדוק באמצעות כלי מחקר או הצעות לחיפושים – אילו מבין המילים בהן אני מקודם הן בעלות מחרוזות חיפוש הבנויות בצורת שאלות, ואיפה אני נמצא עם האתר שלי במחרוזות הללו

אחרי שאני מבין את המצב הקיים שלי אני יכול במקביל, לשפר את המיקומים שלי בביטוי ובשאילתות הרלוונטיות, ולשפר את מבנה העמוד בהתאם להמלצות מעלה כדי להכין את עצמי ליום בו ה-Featured Snippet יהיה חלק בלתי נפרד מתוצאות החיפוש.

בשנים האחרונות גוגל שינתה ועדכנה לא פעם את האופן בו היא מציגה תשובות לשאלות ששואלים אותה הגולשים, באופן ספציפי אנחנו רואים יותר ויותר תוצאות מודגשות ומובלטות בכר בתוצאות החיפוש, הנקראות Featured Snippets, או קטעי מידע מומלצים. אז מה זה ואיך משתמשים בזה? ננסה לעבור על כך בכמה נקודות

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית

    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

        ×