גרום לקהל היעד שלך להקליק

גרום לקהל היעד שלך להקליק

איך תוכל לייצר יותר הקלקות? רמז: התאמה אישית. סטיב אולנסקי, בעל טור אישי, דן בשלושה כלים מותאמים אישית שיסייעו לך ליצור הצעה שלא ניתן לסרב לה ולמשוך את קהל היעד שלך.

לפי מחקר שנערך לאחרונה, טווח הקשב האנושי הממוצע הוא כעת קצר יותר מאשר זה של דג זהב.

משמעות הדבר היא שאם יש בך תקווה כלשהי למשוך את הקהל שלך, המשימה הראשונה שלך היא ליצור תוכן שיכול להשתלט על תשומת הלב למשך יותר משמונה שניות. קל יותר להגיד מאשר לעשות. ואף קשה יותר: לגרום לקהל שלך לפעול בהתאם לתוכן הזה. במילים אחרות, להקליק.

על פי Smart Insights, שהסתמך על נתונים מצטברים מ-Google ומ- WordStream, שיעור הקליקים הממוצע (CTR) בכל הפלטפורמות הוא שיעור מדכא של 0.06%. Google AdWords היא עדיין בעלת הביצועים הטובים ביותר הנעים סביב 2%, בעוד Facebook Ads ניצבת על ממוצע יציב (ושוב, מדכא במידת מה) של 0.12%.

אז מה ביכולתך לעשות על מנת לא רק למשוך את גלגלי העיניים, אלא על מנת לייצר קליקים?

מה שאתה צריך אלה הצעות שלא ניתן לסרב להן. עיצוב הצעה שלא ניתן לסרב לה – כזו שקהל היעד שלך לא יכול שלא להקליק עליה – צריכה להיות המטרה הראשונה שלך. בלעדיה, העסק שלך הוא רק חברה מטרידה נוספת שמחפשת למכור מוצר. המפתח הוא התאמה אישית: התאמת ההצעה שלך כך שתענה על הצרכים והרצונות של קהל היעד שלך בסגנון של אחד על אחד.

על מנת לעצב הצעה אישית משלך שלא ניתן לסרב לה, ארבע מתוך האסטרטגיות האפקטיביות ביותר הן:

1. קופונים מותאמים אישית

2. תמחור גמיש

3. הנעות לפעולה (CTAs) מותאמות אישית

4. נרטיב מפתה

בהמשך אדון באסטרטגיות אלה, לצד מספר כלים מותאמים אישית שלא רק ימשכו את תשומת הלב של קהל היעד שלך, אלא גם יגרמו להם להקליק.

קופונים מותאמים אישית

עברו הימים של ישיבה סביב שולחן המטבח וגזירת קופונים על מנת לחסוך 50 סנט פה, דולר שם. כיום הפכנו ניידים, ובמקום למסור קופון עבור הנחה של 10%, אנו פשוט מציגים לפקיד את הסמארטפון שלנו או מקליקים “פדה כעת”. אך אל תטעו, למרות שהדרך בה אנו משתמשים בקופונים השתנתה, אנחנו עדיין אוהבים לקבל הנחה. למעשה, קופונים הם הכול מלבד לא רלוונטיים, במיוחד ברשת:

לפי ההערכה, 96% מהצרכנים משתמשים בקופונים (RetailMeNot). ב-2013, כ-2.8 מיליארד קופונים נפדו בסה”כ (Inmar). כמו כן, בשנת 2013, נפדו יותר מ-66 מיליון קופונים דיגיטאליים (Inmar). עלייה מדהימה של 141% בפדיון קופונים ברשת נרשמה ב-2013 לעומת 2012 (Inmar). מומחים צופים שעד 2016, 59% ממשתמשי האינטרנט בארה”ב – 124.4 מיליון איש – יפדו קופונים או קודים דיגיטאליים לפחות פעם אחת בשנה (eMarketer).

כיום קל יותר מאי פעם להתאים אישית את הקופונים הדיגיטאליים ולגרום להם להיראות כאילו כל אחד מהם עוצב במיוחד עבור הנמען שלך. עבור בעלי עסקים עם ידע טכני, קופונים מותאמים אישית יכולים להיות יותר מסתם דרך לפתות צרכנים לביקור באתר. במקום זאת, ניתן לנצל אותם ליצירת יחסי שותפות, לאיתור לקוחות ולהבנת הרגלי הקנייה של הצרכנים.

הנה מספר דרכים לניצול קופונים מותאמים אישית:

  • הצע הנחה לעוקבים ומעריצים במדיה החברתית ותגמל אותם על הנאמנות שלהם.
  • עקוב אחר ערוצי התעבורה ברשת וגלה למי יש את הביצועים הטובים ביותר והגרועים ביותר בקודי הנחה.
  • צור קישורים לקופונים מותאמים אישית באימיילים ופרסומות ספציפיים על מנת לאמוד את הערוצים השונים.
  • בסס מערכות יחסים המושתתות על שיתופי פעולה כך שהן יוכלו לספק דילים לקהל רחב יותר.

 

FanPlayr הוא כלי נהדר ליצירת קופונים מותאמים אישית באתר.

היות והוא מנתח תנועת מבקרים, מחלק אותה למגזרים, ממקד הצעות ומייעל קמפיינים, FanPlayr השיג תוצאות משמעותיות עבור לקוחותיו. כאשר קמעונאים מוסיפים מודיעין לקמפיינים שלהם, הם חווים – בממוצע – עלייה של 18% בשיעורי ההמרה שלהם, קפיצה של 23% בממוצע ערך ההזמנות, ועלייה של 20% בשוליים מבוססי הצעות, על פי FanPlayr.

תמחור גמיש

תמחור הוא דבר מורכב, אז מה הוא תמחור גמיש? תמחור גמיש הוא למעשה תמחור אוטומטי: שימוש בנתונים על אלמנטים כגון אספקה, ביקוש ומחירי המתחרים שלך על מנת להתאים את המחיר שלך באופן אוטומטי.

מדוע זה צריך לעניין אותך?

היות ולא רק שאוטומציה הופכת את החיים שלך קלים יותר, בממוצע היא משפרת את הרווח הגולמי ב-10%. במילים אחרות, אם אתה מתגורר בגרין ביי, וויסקונסין – בגדי ים, מנגלים וקרם שיזוף לא יהיו פריטים פופולאריים לרכישה במשך השנה. ממש כמו שכובעי גרב, חליפות שלג וכפפות לא יהיו פופולאריים במיאמי.

ישנם ארבעה היבטים לתמחור גמיש:

1. תמחור מעל למחיר השוק

2. תמחור במחיר השוק

3. תמחור נמוך ממחיר  השוק

4. תמחור עלות בתוספת רווח (קוסט פלוס)

כיצד כל זה מתורגם לעלייה בהקלקות ובמכירות?

העסק שלך יכול להתאים בקלות את המחירים שלו לשוק הנוכחי תוך שימוש באמצעים כמו תוכנות תמחור אוטומטי, כגון Wiser, שהופכת את התהליך לפשוט. על ידי מעקב אחר ההיסטוריה של כל מבקר, נתיבי קנייה, תעבורה כוללת ומחירי המתחרים שלך, תמחור גמיש אוטומטי מעדכן את כל המלאי שלך ללא עבודה קשה.

הנעות לפעולה (CTAs) מותאמות אישית

לא מספיק רק לפרסם מוצר או שירות. עלייתו של השיווק באמצעות תוכן משמעותה שכעת עליך להוסיף ערך לחייהם של לקוחות פוטנציאליים עוד לפני שהם הפכו ללקוחות. בלוגים, קורסים באימייל, סמינרים מקוונים, דפים לבנים ופודקאסטים הם כולם דרכים אסטרטגיות לעשות זאת. זכור: המפתח נמצא בפתרון בעיותיו של הקהל שלך בפועל.

אבל איך אתה מקשר את התוכן שלך לעולם המכירות האמיתי?

הכול מסתכם בהנעות לפעולה (CTAs). לכל CTA יש תפקיד אחד: לספר לקהל שלך בדיוק מה הצעד הבא, ו(שוב) לגרום להם להקליק. בעוד שישנם מקורות מצוינים רבים לפרקטיקות הטובות ביותר של CTA – לדוגמא, ” 5 Ways To Put Your Email Call To Action To Work” – ה- CTAs האפקטיביות ביותר הן אלה המותאמות אישית.

למעשה, CTAs מותאמות אישית הפכו לטכניקה המועדפת עבור מותגים, קמעונאים, ארגוני צדקה ואפילו קמפיינים פוליטיים על מנת להוביל את לקוחותיהם הפוטנציאליים לצעד הבא. ישנה אפילו סבירות גבוהה יותר שישלמו לך אם תכלול אותן. עמודי תודה הם מקום נהדר להתחיל בו. פשוט צור CTA ברירת מחדל המקושרת למשהו ברשימת המייל שלך ו-CTA מותאמת אישית על מנת להחזיק את ידם של לקוחותיך הפוטנציאליים ולהוביל אותם במהלך הצעד הבא בתהליך המכירה עצמו.

דוגמא נוספת ל-CTA מותאמת אישית – אם אתה מנהל בלוג בו אתה כותב על מספר נושאים שונים, התחל על ידי יצירת CTAs שונות המציעות צעד הבא ממוקד עבור כל אחד מהנושאים או הפוסטים הפופולאריים ביותר שלך. המציאות היא ש”CTAs ממוקדות הופכות 42% יותר לקוחות ללידיים מאשר CTAs לא ממוקדות”, לפי HubSpot. למרבה הצער, אין זה קל ליצור CTAs מותאמות אישית. מה שאתה צריך הוא התאמה בזמן אמת לנתונים בזמן אמת. כפי שמצא Adobe, 60% מהמשווקים נאבקים להתאים אישית את התוכן בזמן אמת, כאשר 77% מסכימים ש”התאמה אישית בזמן אמת היא חיונית”. פיתרון אחד הוא TrenDemon, שמחשב אוטומטית את הצעד הבא הרווחי ביותר עבור כל מבקר, באם הוא נמצא בפוסט בבלוג, בעמוד נחיתה או בעמוד תיאור מוצר. הצעד הבא הזה מוצג כ-CTAs מותאמת אישית:

נרטיב מפתה

מלבד תמחור מותאם אישית ו-CTA, תזדקק לדרך בעלת עצמה רבה יותר על מנת להשפיע על קהל היעד שלך כך שינקוט בפעולה. לפי מחקרים, לנרטיב יש השפעה רבה יותר על תהליך קבלת ההחלטות של אדם מאשר לעובדות. למה שנקרא “השפעת הנרטיב” יש השפעה חזקה על תהליך החשיבה. המוח האנושי מתוכנת להגיב טוב יותר לסיפור רב השפעה מאשר למספרים, שמות או נקודות. זה המקום בו פלטפורמת ענן הנקראת Roojoom משחקת תפקיד משמעותי.

Roojoom מציגה תוכן בדרך נרטיבית באמצעות חוויית משתמש אינטראקטיבית שמעודדת את המשתמש ליצור קשר. כאן אתה יכול לשלב CTAs אפקטיביות ותוכן מותאם אישית. לפי Roojoom, שיעורי ההקלקות יכולים לגדול ב-500% או יותר. יש באפשרותך למדוד זאת: אינטגרציה מהירה עם פלטפורמות ניתוח פופולאריות הופכת את ניהול הביצוע וההשפעה קל יותר. מוציאים לאור יכולים להתאים בקלות, או אפילו ליצור באופן אוטומטי, סיפור רב השפעה עם Roojoom, מה שמקל על הנעת משתמשים ליצירת קשר.

המפתח לשכנוע קהל היעד שלך להקליק

הנה האמת: שיווק מותאם אישית הוא האסטרטגיה השלטת של 2015.

מדוע?

כי הוא המפתח לעיצוב הצעה שלא ניתן לסרב לה.

אל תישאר מאחור.

למקור 

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×