איך להשתמש ב- bounce rate

איך להשתמש ב- bounce rate

אקדים ואומר שהדברים שאני כותב כאן נועדו בעיקר להציג את פשטות ההתייעלות בעבודה עם נתון ה-bounce rate מתוך ההתרשמות שלי, שלמרות שהכלים והאפשרויות קיימים כבר שנים, לא נראה שרוב האתרים מתאימים את עצמם, ואם גוגל מציעים את השירות למה שלא ניקח? ?

מהו אחוז נטישה (bounce rate) בגוגל אנליטיקס?

אחד הנתונים המובלטים ביותר בדוח האנליטיקס של האתר שלכם הוא אחוז הנטישה (bounce rate), עבור הנתון הזה, יש את מה שאנשים חושבים שהוא עושה, ואת מה שהוא באמת עושה.

מה שאנשים חושבים שהוא מודד – מבחינת רוב מנהלי האתרים, ה-bounce rate מודד את כמות האנשים שנכנסה לאתר ועזבה אותו במהירות יחסית או מבלי לעשות משהו שרלוונטי לנו (כבעלי האתר) – בלי לקרוא מאמר, להשאיר פרטים בטופס או להרים טלפון להזמין מוצר או שירות

מה שהוא באמת מודד – ה-bounce rate מודד את כמות הגולשים שנכנסו לעמוד מסוים, ועזבו אותו מבלי לגלוש לעמודים אחרים, או מבלי לבצע אינטראקציה כלשהי בעמוד, כמו השארת פרטים למשל או רכישה.

על פניו נראה כאילו ההגדרות האלה אומרות פחות או יותר את אותו הדבר, אבל בפועל יש הבדל מהותי בין השתיים. מה לגבי כל הגולשים שנכנסו לאתר, ראו מה שהם רוצים לראות והמשיכו לגלוש להנאתם לאחר שהרימו טלפון? או גולשים שנכנסו לפוסט מסוים, קראו אותו, קיבלו את התשובה למה שהם חיפשו והמשיכו בשלהם? אם אנו מתייחסים לאחוז הנטישה פשוטו בהדרתו (הראשונה), אנחנו מחשיבים את כל אלה כגולשים מאוכזבים ולא בצדק!

יותר מזה – אם אנחנו מחשיבים את עצמנו מנהלי אתר חרוצים, ובודקים עמודים ספציפיים ואת אחוז הנטישה שלהם, אנחנו יכולים לטעות ולחשוב שעמודים מאוד יעילים ופשוטים לגולשים מאופיינים באחוז נטישה גבוה, בגלל שאין באמת מה לעשות בעמוד זה יותר מחצי דקה, וגם לא נרצה שהגולשים הללו יישארו שם יותר מכך. הנתונים שאנו אוספים מהעמודים האלה צריכים לעזור לנו לייעל אותם, והפיתרון לזה הוא יחסית פשוט

אז מה אתה מציע?

למזלנו גוגל הוציאה כבר לפני כמה שנים תגית הנקראית adjusted bounce rate. בפשטות, מה שהתגית עושה זה פשוט להגביל את הגולשים שנמדדים כגולשים ‘נוטשים’ באתר’ לפי מדדים שאנו נגדיר לה. כלומר, אם אני ארצה להגדיר, שמי שנשאר באתר יותר מ-20 שניות, גם אם הוא לא המשיך לעמודים אחרים או לא השאיר פרטים או רכש, מבחינתי הוא לא נטש ואפשר לספור אותו כגולש טוב.

במבחן התוצאה, באתרים טובים שעובדים השינוי הפשוט הזה משנה לחלוטין את האחוזים של ה-bounce rate. בעמודים כמו שתיארנו קודם לכן, מענה על שאלות או עמודים שאין בהם צורך להשאיר פרטים בטופס אלא לקרוא פוסט חשוב או לקבל תשובה על שאלה – השינוי הפשוט הזה נותן אפשרות למדוד את אחוז הנטישה באתר ביעילות הרבה יותר מהמדד הרגיל ללא ההתאמה.

מה בדיוק צריך לעשות?

כדי להפעיל את מדד הזמן על האחוז נטישה שלנו, כל שצריך לעשות הוא להוסיף את קטע הקוד הזה:

setTimeout(“_gaq.push([‘_trackEvent’, ’15_seconds’, ‘read’])”,20000)()

כמו שאפשר לראות, ה-20000 מסמל 20 שנ’. מה שאמנו לגוגל לעשות בעצם, הוא לא לספור את הגולשים שנשארו יותר מ-20 שניות באתר כגולשים נוטשים אלא כגולשים טובים.

יש לשים לב רק לשים את קטע הקוד במקום הנכון. מיד לאחר קטע הקוד הבא:

<script type=”text/javascript”>

 var _gaq = _gaq || [];

 _gaq.push([‘_setAccount’, ‘UA-XXXXXXX-1’]);

 _gaq.push([‘_trackPageview’]);

כמובן שאין שום הכרח לשים דווקא 20 שניות, אלא כמות הזמן שאתם חושבים שמספיקה לגולש להתרשם מהעמודים באתר שלכם. יכול להיות שמבחינתכם 15 שניו זה מספיק, או שצריך חצי דקה. אם זה המצב פשוט תשנו את הספרה 20000 ל-15000 או ל-30000.

אם אתם לא הכי טכנולוגיים בקשו מהמתכנת או בונה האתרים שלכם לעשות זאת, או מאדם המנהל את הקידום האורגני. בכל מקרה המדידה הזו תשנה את אחוז הנטישה באנליטיקס בצורה קיצונית, ותתחילו לקבל את הנתון הזה ככזה שבאמת משקף את

בהצלחה!

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×