כנס קידום אתרים אורגני 24.7.2019 עשהאל דרייר – נקודות מעניינות שעלו

כנס-קידום-אתרים-נקודות-מעניינות

ב-24.7.2019 התקיים כנס קידום אתרים אורגני של עשהאל דרייר, במתחם הבורסה ברמת גן. הכנס היה מעניין ומרענן והראה חשיבה מקורית ומחוץ לקופסה. רצינו לעלות מספר נקודות שתפסו את תשומת ליבנו בכנס הזה, ולסכם אותן כאן בקצרה.

חשוב לציין שאין כאן ניסיון להכניס את כל הנושאים וכל התובנות שדוברו ועלו בכנס, אשר כיסה קשת מספיק רחבה של נושאים, הן בצורה עיונית והן מעשית, וכאן ננסה רק להאיר זרקור על כמה נקודות יותר אדג’יות או פיקנטיות, שעלו בכנס:

מה שמעניין את גוגל הוא האינטרס שלו עצמו –

מבחינת מנוע החיפוש, גולש שימצא פתרון למה שהוא חיפש בגוגל, ככל הנראה יחזור לחפש שם גם בפעם הבאה. פשוט וטריביאלי כביכול, אבל חשוב להבנה של מספר נקודות שיבואו בהמשך.

ייתרון יחסי באמצעות היררכיה ומבנה

כולם (כמעט) כבר מייצרים תוכן איכותי. זה הזמן לייצר יתרון יחסי בהיררכיה ומבנה –

כשאנחנו מסדרים את התוכן שלנו באתר, ישנה חשיבות מכרעת להיררכיה ולמבנה. כאשר התוכן האיכותי קיים אצל המתחרים, יש ערך מוסף לייצר יתרון יחסי במבנה האתר ובסידור האלמנטים שלו.

פירורי לחם – לדאוג שלעולם יהיו מתורגטים על פי תחומים מקודמים – לא ליפול למלכודות שטמונות במערכות הוורדפרס שלנו, כמו קטגוריית ‘כללי’, ‘מאמרים’ או כל קטלוג אחר שלא תורם לנו מבחינת התאמה לתחום המקודם (מודים שגם אצלנו אנחנו נופלים בזה, וכרגע במסכת תיקונים והתאמות, כאן אתם יכולים לקרוא עוד על קידום אתרים onsite 

עמודי אב ועמודי בן על פני קטגוריות –

נקודה מעניית שעלתה היא הבחירה בין צורת הצגת התכנים. האם לעמוד שנרצה שיתקדם, נשתמש בפוסטים וקטגוריות או בעמודים (pages) וכפועל יוצא מכך בעמודי אב ועמודי בן – הגישה הברורה שעלתה בכנס היא שבאתרי תדמית – עמודי אב ובן על פני קטגוריות ופוסטים ואלה הסיבות –

כשאנחנו מעלים עמוד מקודם לאתר שלנו, נרצה שה-flow אליו וממנו, הן עבור הגולש והן עבור גוגל, יהיה בעל היגיון מאחוריו, מה שיעזור ל-link juice לעבור בצורה תקינה. אם אני מעוניין שהעמודים שאני מציג בהם את התוכן יתקדמו בצורה אידיאלית, לא ייתכן שאייצר אותם באמצעות פוסטים ואכניס אותם לקטגוריות ‘כללי’ או ‘מאמרים’, ומתחת לזה לתתי קטגוריות וכו’. כך אני יוצר חשיבות מועטה מאוד כלפי העמודים האלה, ואף מעביר את הכוח שלהם – לקטגוריה מסוג ‘כללי’ – לא חכם.

יחס נטישה - ניתוח התנהגות גולשים - קידום אתרים

במקום זה יש לסדר את העמוד אב הראשי שיקבל את הכח מעמוד הבית – לדוגמא קידום אתרים, ממנו להעביר לעמודי בן דוגמת ‘ניתוח פעולות גולשים ואנליטיקס’ – וממנו לעמודי בן נוספים דוגמת ‘הורדת יחס נטישה’. כך אוכל לייצר את הכוח המתאים לכל אחד מהעמודים שלי, ולראות אותם מתקדמים בהתאם. עמוד אב לכן יקבל את הכוח מתוקף היותו מהעמודים היחידים שיכולים להביא את הגולש למגוון תתי עמודים מאותו נושא, על כן הוא מקבל את כוחו ומתקדם – יש הרבה היגיון במחשבה הזו!

ולסדר החשיבות של האלמנטים שלנו נאמר בקצרה כך:

פירורי לחם

מרחק לחיצה מעמוד הבית

מבנה URL

לקריאה נוספת מעמיקה יותר – על סדר עדיפויות בקידום אורגני

קצת על התפריט העליון –

אם נכניס 50 תתי תפריטים בתפריט העליון שלנו, לאתר שמקודם על הנושאים האלה, ייתכן ונפזר את הכח שאנחנו מעבירים לעמודים האלה על פני 50. אם לעומת זאת נכניס 5 תחומים עיקריים לתפריט העליון, ולא נוציא מהם תתי תפריטים עד שהם יתקדמו למקומות גבוהים – נרוויח מהבחינה הזו יותר כח לכל קישור בתפריט העליון ביחס של פי כמה וכמה. לכן גם ההתקדמות שלחמשת הביטויים האלה תהיה מהירה יותר, וכאשר נגיע איתם לעמוד הראשון – אז זה הזמן להוציא תתי תפריטים.

עמוד 404 –

שיהיה עמוד לכל דבר ועניין באתר. לא הפניות לעמוד הבית, לא עמוד שגיאה כמובן. עמוד נוח, ברור, עם הנחיות איך להמשיך מכאן, בין אם באמצעות שורת חיפוש, קישורים שימושיים, או כל דרך שתגרום לגולש שלנו להמשיך בצורה נוחה ותקינה בגלישה באתר.

כמה תוספים שימושיים שעלו בכנס –

post type switcher – יעזור לכם לעשות סדר בכל ענייני המאמרים הבלוגים הקטגוריות והעמודים המקודמים!

broken links checker – למפות ולתקן בטיל את כל הקישורים השבורים באתר – ישירות מהתוסף בלי לעבור על העמודים עצמם!

CCmenu, CC Child pages – על מנת לעשות סדר בעמודי האב ועמודי הבן.

לקריאה מעמיקה יותר – עברו על המאמר שלנו על תוכנה לקידום אתרים אורגני

כמו כן הייתה סדנה מעשית יותר בה בוצעו חלק מהתאוריות שהודגמו כאן על אתר חי.

למאמרים נוספים, פרטים על כנסים ושאר תכנים מעניינים בנושא SEO כנסו לאתר של עשהאל – https://www.w3c.org.il/

בהמשך אנחנו ניישם חלק מהדברים שעלו בסדנה ונדאג לעדכן איך זה השפיע על האתרים שלנו, בינתיים עד הכנס הבא!

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×