קידום אתרים עשה זאת בעצמך

קידום אתרים עשה זאת בעצמך

עולם קידום האתרים הוא עולם עמוק ומגוון. ממקדמים פרילנסרים דרך חברות קידום ושיווק ועד משרדי פרסום, המוני גופים שונים מציעים את שירות הקידום לעסקים. מכיוון שבעולם הזה נמצאים גם עסקים קטנים עם תקציבים התחלתיים הרוצים להתקדם – לא תמיד יש את התקציב הנדרש או הנכונות להשקיע בקידום. רוב הפעמים נמליץ להיעזר באיש מקצוע בצורה כזו או אחרת. אפילו לייעוץ ראשוני, אך על מנת שאין בידיכם את האפשרות לעשות זאת החלטנו לכתוב מדריך קצר לקידום אתרים עצמאי.

מחקר ביטויים ופעילות מתחרים

בשביל להבין קצת יותר לעומק איך אפשר לעשות קידום אתר לעצמך, חשוב לגשת לזה מנקודה שאנחנו מבינים מה אנחנו רוצים בעצם להשיג. ואיך אנחנו מציעים את זה ללקוחות הפוטנציאליים שלנו. כלומר מה הצורך עליו אנחנו נענה.

הרבה פעמים המושג – מילות מפתח הוא שמוביל את העסקים שרוצים להתקדם. כמה מילים אני מקדם? כמה חיפושים יש לכל מילה? וכו’. אני לא בא לומר שזו גישה לחלוטין לא נכונה, אבל בואו נסתכל על זה לרגע מנקודת מבט קצת אחרת. מה אם לבדוק את השאלות ששואלים הלקוחות הפוטנצאליים שלכם? איך אנחנו יכולים לענות להם על השאלות הבוערות ביותר כאשר אנחנו מציגים להם את המוצר או השירות שלנו? כך נוכל בעצם להיבדל מהמתחרים, וגם לתת ערך מוסף לגולשים שלנו. לדוגמא –

ענו עניינית על שאלות רלוונטיות לתחומכם

אם אני רוצה לשווק בחנות האינטרנטית שלי ליין חדש של מכשירי חשמל, הנטייה הרבה פעמים היא לחשוב שצריך לקדם מילים כמו מכונות כביסה למכירה, מקררים בזול וכו’. אבל אם אני אבוא ואענה על שאלות שעולות לגולשים פוטנציאליים שלי כמו כמה זמן אחריות יש על המכשירים שלי? לאילו מקומות מגיעים המשלוחים? מה מדיניות ההחזרים שלי? כל דבר שאני יכול להכניס לאתר על מנת ליצור ולבסס אמון אצל הגולשים שלי. וודאי שההקשר של התכנים האלה צריך להיות במוצרים שלי כי אלה בסופו של דבר המוצרים אותם ארצה להראות, אך המענה לגמרי יכול להיות על דברים מחוץ לקופסא, כמו אלה שצוינו מעלה – אלה יהיו עמודים נצפים מאוד באתר באופן כמעט טבעי, וכתוצאה מכך גם יקדמו אותי בביטויים השונים.

דוגמא נוספת יכולה להיות בנושאים של עריכת דין. שאלות שיכולות לעלות לי בחיפוש עורך דין הן שאלות כמו כמה אלכוהול בבדיקת ינשוף מחייב שלילה, אילו סיבות לא מוצדקות בפיטורין בהריון או בחופדשת לידה, וכד’. ככל שנענה על שאלות שעולות לגולשים שלנו בצורה פרקטית ומעניינת – נרוויח אותם כלקוחות. וגם אם לא במיידי, עדיין עשיתם שירות טוב לאנשים המחפשים את השירות שלכם וייתכן מאוד שתרוויחו מזה בעתיד.

מחקר מילות מפתח – כלים מרכזיים

השתמשו בכלים שגוגל מספקת, מענה על שאלות פופולאריות זה משהו שקל לראות במיידי. פשוט הכניסו נוסח של שאלה שיכולה לעלות לגולש שלכם בשורת החיפוש ותנו לגוגל לעשות את העבודה. כך לדוגמא בשורת החיפוש הזו התחלתי לכתוב מאיזה חודש… וגוגל משלים את השאר

בנוסף מומלץ וכדאי להשתמש בכלים אוטומטיים יותר. כלי מילות המפתח של גוגל הוא תמיד עוזר, גם כשתשאלו את השאלות הנכונות, תצטרכו לדעת באיזו צורה באופן כללי מחפשים את התחום שלכם, על אילו מילים שווה להתעקב ולהתבסס ובאיזו שפה מדברים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כיל מתכנן מילות המפתח של גוגל ייראה לכם חלק מהנתונים האלה. מה שכן לא לקחת בבקשה את הדברים פשוטו כמשמעו אלא כקווים מנחים בלבד. את המחקר האמיתי אתם צריכים לעשות מעבר לעיניים של גוגל בלבד.

תוכן, תוכן ושוב תוכן

אי אפשר להגיד את זה יותר מדי פעמים. תוכן טוב שעונה לצרכים של הגולשים שלכם הוא הדבר החשוב ביותר שיש באתר, עבור הקידום האורגני שלו. התוכן יכול להגיע בכל מיני דרכים. כמובן תיאורים מילוליים טכניים, אינפורמטיביים או שיווקיים על המוצרים או השירותים באתר שלכם, זה יכול להיות גם באמצעות וידאו או תמונות, סרטוני הדרכה על מוצרים או תמונות להמחשה של האלמנטים הנמכרים באתר. כל אלה מעלים את ערך התוכן באתר, וכתוצאה מכך את הדירוג שלו בגוגל.

צריך לזכור במקרה הזה, שתוכן טוב כמה שיהיה, ככל הנראה לא יעזור לאתר שלכם להגיע למקומות הראשונים בתחומים תחרותיים או בביטויים תחרותיים ללא עזרת קידום מחוץ לאתר. לכן מומלץ לעשות את הדברים הבאים:

  • דאגו שהתוכן שנכתב או נעשה לאתר הוא בביטויים ממוקדים, שאילתות פחות תחרותיות (מה שנקרא ‘לונג טייל’) על מנת להרוויח את הגולשים הממוקדים יותר, גם עם לא המחופשים ביותר.
  • בצעו פעולות מחוץ לאתר דוגמת פעילות ברשתות חברתיות, שיתופים של התכנים והמוצרים שלכם, או אתרי השוואת מוצרים, שיפנו גולשים לאתר שלכם, יגדילו את ערכו מול גוגל בעקבות כך, ויעלו את המיקומים שלו.

כתבנו מאמר על טעויות נפוצות בכתיבת תוכן לאתרים ולבלוגים שאתם מוזמנים לקרוא בשביל כמה עצות לכתיבה.

עולם קידום האתרים הוא עולם עמוק ומגוון. ממקדמים פרילנסרים דרך חברות קידום ושיווק ועד משרדי פרסום, המוני גופים שונים מציעים את שירות הקידום לעסקים. מכיוון שבעולם הזה נמצאים גם עסקים קטנים עם תקציבים התחלתיים הרוצים להתקדם – לא תמיד יש את התקציב הנדרש או הנכונות להשקיע בקידום. רוב הפעמים נמליץ להיעזר באיש מקצוע בצורה כזו או אחרת. אפילו לייעוץ ראשוני, אך על מנת שאין בידיכם את האפשרות לעשות זאת החלטנו לכתוב מדריך קצר לקידום אתרים עצמאי.

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית

    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

        ×