בניית קישורים לקידום

בניית קישורים לקידום

בשביל לקדם את העסק או את האתר שלך בגוגל, ברור לכולם היום שצריך יותר מפעולה אחת או שתיים. כולם כבר מכירים שכדי להתקדם בתוצאות או כדי להביא גולשים, לא מספיק רק ‘להפציץ’ במילות מפתח או למצוא כמויות אדירות של קישורים לא איכותיים, מה ש(ככה מספרים לנו) היה נפוץ ואך יעיל בעבר הרחוק והשחור. כיום אנחנו בתקופה שונה, כדי שהאתר יתקדם ויהנה מגולשים אורגנים איכותיים צריך יותר מחשבה על הגולש, ולנסות לתת לו מענה בצורה כזו שגם גוגל יעריך את זה ויפרגן לאתר בחזרה – באמצעות עליה במיקומים.

אחת מהדרכים להשיג את זה היא בניית פרופיל קישורים איכותי וטבעי, שלא יהווה מניפולציה על גוגל ובעצם סוג של הונאה, אותו ואת הגולש, אלא יעבוד על פי הכללים של מנוע החיפוש, וייתן מענה לגולש. נעבור צעד צעד על הדברים שהכרחי שיהיו בפורפיל קישורים שכזה, על מנת שהתמונה של פרופיל קישורים טוב תתחיל להתבהר מעט גם לעיניים שלכם.

מהי בניית קישורים?

בניית פרופיל קישורים, במילים אחרות היא שיתוף פעולה עם אתרים אחרים ברשת, אשר יפנו לעמודים באתר שלנו לצפייה במאמרים, מוצרים, או שירותים שאנחנו נותנים, על מנת לקדם את האתר. אם לפשט את התהליך, אפשר לומר שמדובר בעבודת יח”צ באינטרנט בין אתרים שונים. כאשר אתר אחד מפנה לאתר אחר בנושא מסוים, הוא בעצם משדר לגוגל שלאתר ההוא יש הסבר טוב על הונשא או מענה נכון ולתחום. משהו בסגנון “הנה תראו מה חבר שלי מציע בנושא הזה” ? ומכיוון שמנוע החיפוש גם הוא מתנהג לפעמים כמו גולש ו’סורק’ את הרשת מאתר לאתר, גם הוא מושפע מה’המלצות’ הללו.

מה הם ‘קישורים איכותיים’?

אם נחזור למטאפורה של ‘הממליץ’ – קחו לדוגמא מפגש אקראי בין בעל מקצוע לאדם פרטי שמקבל ממנו שירות או מוצר כלשהו. למשל קניית תמונת שמן מאמן או צייר. לאחר קניית התמונה, ארצה לקבל המלצה כיצד להתקדם מכאן. הצייר או האמן, במקרה (או לא במקרה ? יוכל לתת המלצה על חבר שלו, שהוא ממסגר תמונות, שעליו הוא יודע שהמסגרות שלו איכותיות, והוא יעשה שירות טוב ללקוח החדש שלו, לכן הוא ייתן ללקוח החדש שלו את הטלפון של החבר הממסגר שלו, ומכאן בעלי התמונה החדשה יוכל להתקדם ולתלות את התמונה שלו על הקיר עם מסגרת יפה. זאת יכולה להיות דוגמא להמלצה טובה, ולקישור איכותי

אם החבר הצייר ימליץ ללקוח החדש שלו על מישהו שיכול לתת לו שירות של מסגור תמונות, אבל יפנה אותו לחבר שהוא בכלל טבח, הלקוח החדש יתאכזב. ינתק את הטלפון, וכנראה גם יחשוב פעמיים לפני שיבקש המלצה מהצייר שלנו, בגלל שאין שום קשר בין החבר הטבח לבין מסגור תמונות, ובעצם הקשר היחיד כאן הוא שהצייר שלנו רצה לפרגן לחבר שלו בטלפון, אפילו שהטלפון הזה היה לא רלוונטי כלל.

מהסיפור הזה אנחנו חוזרים לקישורים ולמנועי החיפוש. גוגל מתנהג מעט כמו גולש רגיל, ומנווט לו בין אתרים (וגם בתוך האתרים, אבל זה לפוסט אחר) דרך הקישורים. לכן אם הקישור היה בין אתר תמונות לבין אתר של מסגרות, הגולש מרוצה ויבדוק אולי כמה מסגרות שיכולות להתאים לו, אבל הם הקישור הוא לאתר מטבחים, סביר שהגולש שלנו יברח מהר וגם יתעצבן קצת על הדרך. וגוגל מבחינתו, יבין מיד שמדובר בקישור לא איכותי, שמנסה לעשות מניפולציה על מנוע החיפוש ועל הגולשים, ובכך הקישור הזה יהיה לא איכותי, וסביר שיעשה לשני האתרים יותר נזק מתועלת.

למען באמת בעבר (הלא רחוק) האתרים היו מלאים בקישורים בין אתרי תמונות למטבחים שכאלה, ובין אתרי בנייה לעיצוב אופנה וכל דבר שבעצם נהנה אך ורק מכוחו של האתר, ללא שום קשר אמיתי. בעבר זה עבד למקדמים השונים, היום כבר לא ?

בשביל לקדם את העסק או את האתר שלך בגוגל, ברור לכולם היום שצריך יותר מפעולה אחת או שתיים. כולם כבר מכירים שכדי להתקדם בתוצאות או כדי להביא גולשים, לא מספיק רק ‘להפציץ’ במילות מפתח או למצוא כמויות אדירות של קישורים לא איכותיים, מה ש(ככה מספרים לנו) היה נפוץ ואך יעיל בעבר הרחוק והשחור. כיום אנחנו בתקופה שונה, כדי שהאתר יתקדם ויהנה מגולשים אורגנים איכותיים צריך יותר מחשבה על הגולש, ולנסות לתת לו מענה בצורה כזו שגם גוגל יעריך את זה ויפרגן לאתר בחזרה – באמצעות עליה במיקומים.

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית

    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

        ×