דירוג האתר בגוגל, בניית סמכותיות וכל מה שחשוב לשים לב אליו בקידום אתרים

דירוג האתר בגוגל

כנס קידום אתרים אורגני 2021 של עשהאל דרייר התקיים לפני שבוע ואנחנו היינו שם וחזרנו עם מסקנות חשובות.

תחום הדיגיטל לא נח לדקה. מנוע החיפוש של גוגל מוציא כל הזמן עדכונים חדשים, פלאגינים ותוכנות מאפשרים לנו לשפר את הפעילויות שלנו והתפקיד שלנו הוא להיות עם האצבע על הדופק למען הלקוחות שלנו. הלכנו לכנס קידום אתרים וחזרנו עם מסקנות והגיגים שנשתף כאן בכתבה.

שיפור הדירוג דרך ריכוז נכון של הנתונים בעמוד

אחד הדברים שנרצה להשיג באתר הוא דירוג טוב. ישנם מרכיבים שונים שמשפיעים על כך ואחד מהם הוא ATF או באריכות, Above the Fold. גם גוגל וגם הגולשים מייחסים חשיבות גדולה למה שנראה בחלק העליון של העמוד ולכן יש להקפיד שהאלמנטים הנכונים והחשובים יופיעו בו ובמקביל יש להוריד אל התחתית.

באידאל, לחיצה על האזור מעל ה-ATF תוביל את הגולש למקום הרלוונטי בעמוד. ATF נוסף יכול להעביר לעמוד אחר אך הוא יהיה קצת פחות חזק.

ממה להימנע?

ישנם מספר דברים שנרצה להימנע מהם וזאת כדי לחזק את הדירוג:

• ADSENSE שמופיע בחלק העליון של העמוד עלול לפגוע בו (ובאתר).

• סליידר או תמונה מוגזמת עלולים לפגוע ב-SEO, אפילו אם העיצוב שלהם מרשים.

• יש להימנע מהאדר רחב כיוון שהוא “מבזבז” מקום יקר ודוחק את האלמנטים החשובים למטה.

 

יש לשים לב כי מבחינת הפרופורציות, ATF יתפוס כ-2/3 מהמסך שלנו (אנשי מחשבים, מקדמים, מעצבים ודומיהם). אצל הלקוח הרזולוציה עשויה להיות אפילו פחות מתקדמת.

עוד דגש חשוב הוא שיש לשים לב כי ה-ATF צריך לשמש לפונקציה המרכזית של האתר. למשל, בחברת ביטוח הוא ישמש לקבלת הצעת מחיר או באתר חישוב החזר מס המחשבון צריך להיות מעל ה-FOLD.

מה כן לעשות?

לצד הפעולות שיש להימנע מהן ישנן גם תשובות והנחיות ברורות לפעולות המומלצות במטרה לחזק את דירוג האתר בגוגל:

• יש להקפיד על האדר דק שיכלול פירורי לחם, כותרת ראשית של העמוד, טקסט שמבהיר לגולש שהוא הגיע למקום הנכון וניווט.

• רצוי שהאלמנטים השונים יהיו “קלים” לטעינה. סרטון, תמונה גדולה (וכבדה), עיצובים בקנבה, עלולים לפגוע בביצועי ה-ATF.

למשל, באתר חנות יש לשים לב ליצירת האדר, פירורי לחם, כותרת שמכילה את מילות המפתח, תיאור מילולי קצר של המוצרים שנמצאים בעמוד ולאחר מכן יש לדאוג להופעת המוצרים.

 

EAT וההשפעה שלו על הדירוג והסמכותיות

EAT – Expertise, Authority, Trustworthy הוא מדד אשר מתייחס לאמינות ולסמכותיות של האתר. גם גוגל ובוודאי שגם הגולשים, רוצים לדעת כי ישנם אנשים אמינים מאחורי האתר. ככל שהאנשים אמינים יותר כך ה-EAT גדל. כדי להעלות את האמינות של האתר והאנשים שנמצאים מאחוריו מומלץ:

• לשים פרטים מזהים בפוטר.

• להוסיף כתובת פיזית שמזוהה עם בעל האתר/ הארגון (כולל חיבור לוויז).

• הוספת לינקים לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לערוץ היוטיוב ואחרים.

• להוסיף כתובת מייל בדומיין.

• בפוטר כדאי להוסיף המלצות, על אודות ואם ישנן כתבות בתקשורת לציין זאת.

• הוספת פרטי המחבר בסוף כל עמוד ותוכן.

• משיכת ביקורות אותנטיות מהרשתות, מפייסבוק ומגוגל.

 

כאשר נעשה שימוש בסכמת המודול YOAST, הלוגו של העסק יהיה זהה בכל הפלטפורמות ולא רק באתר (כלומר יופיע גם ברשתות החברתיות) ובסוף כל טייטל של עמוד. דוגמה מצוינת לכך אפשר לראות בלחיצה כאן.

עוד פעולות שיכולות להגביר את האמינות של העסק הן רישום באינדקסים כמו 144, בזק ודפי זהב עם אותם הפרטים המופיעים באתר וכן כתיבה של תכנים באתר בתור המותג. כלומר, ממש כמו בכתבה זו, יש לכתוב בשם המותג ולהשתמש במילים “אנחנו/ אצלנו/ אני” וכו’.

שימוש בתמונות לצרכי קידום האתר

גוגל תמונות, API, מאפשר לנו להגיש את המידע בצורה נוחה ובאמצעות כלים שהוא מספק לנו. אחד מהם הוא: https://cloud.google.com/vision/docs/drag-and-drop. כשאנחנו משתמשים בתמונה שמופיעה אצלנו בעמוד תחת ביטוי מקודם, עלינו לוודא כי היא מותאמת למבנה של גוגל ולמה שאנחנו רוצים לקדם בעמוד.

התמונה המצורפת היא דוגמה טובה. אם נגיש אותה לגוגל ונשאל אותו מה הוא מזהה, הוא יתאר את האלמנטים השונים ויהיה בוודאות זיהוי של אינסטלטורים. זיהוי זה נותן לאתר יתרון על פני המתחרים.

זו הסיבה שעלינו להפוך את המידע לנגיש גם בטקסט וגם התמונה. אם המתחרים שלנו יתמקדו רק בטקסט, יהיה לנו יתרון משמעותי ואם הם יתמקדו גם בטקסט וגם בתמונה, אנחנו לא נהיה מאחור.

שימוש בתמונות לצרכי קידום האתר

סכמות וידאו

סכמות וידאו יכולות גם כן להשפיע על האתר שלנו. עם העלאת וידאו ליו טיוב, עלינו לשים בתיאור את ציר הזמן או במילים אחרות, את הנקודות החשובות בסרטון, כולל זמן מדויק. למשל, 00:00 – הקדמה, 01:30 – הצגת מוצרים וכו’. ככל שאנחנו נדאג לכך שהמידע יהיה נגיש יותר, כך הקידום יהיה טוב יותר.

היררכיה בעמוד

על כל עמוד להיות מסודר בצורה היררכית נכונה וישנם מספר מרכיבים שעלינו להביא בחשבון:

• המרחק של העמוד מעמוד הבית

• הלינקים המופיעים בתפריט העליון

• הלינקים שניצור דרך ה-Side Bar

• הלינקים שנוציא מהפוטר

• הלינקים הפנימיים, מהעמוד לעמודים אחרים באתר

• פירורי לחם

• מבנה URL

חשוב לשים לב כי למרות שגוף העמוד יהיה בעל השפעה נמוכה יותר על הדירוג, אם יהיו בו קישורים לעמוד מסוים וזאת בנוסף לקישורים מהתפריט העליון ומה-Side Bar, ללינק תהיה משמעות רבה והוא יכול לתת יתרון משמעותי בהיררכיה של הדף.

קוד נקי

נקודה אחרונה חשובה לקידום האתר, עלייה בדירוג ובסמכותיות היא שמירה על קוד נקי. היום אנחנו יכולים ליצור אתרים מורכבים, עם תמונות כבדות, סרטונים ושלל אלמנטים, אך בסופו של דבר, ככל שהקוד נקי יותר כך טוב יותר.

בכלל זה יש לשים לב גם לאופן בו אנחנו שמים את התוכן באתר כשחשוב להימנע מקודים של WORD וגורמים אחרים שלא נחוצים ושעלולים לפגוע באתר, במהירות ובתפיסת האמינות מבחינת גוגל.

סיכמנו בקצרה

כנס קידום האתרים היה מרתק וכאן הבאנו בקצרה מספר נקודות שעלו בו. לקריאה בהרחבה על נושאים נוספים שעלו בכנס, אנחנו ממליצים להיכנס לאתר של עשהאל דרייר.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו ולא שמענו

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×