מיקרו קופי – המילים הקטנות והמשפטים הקצרים

מיקרו קופי

כשהיינו קטנים לימדו אותנו שלמילים קטנות כמו “תודה, סליחה ובבקשה” יש כוח עצום. הן משנות את מצב הרוח של מי שמולנו, מקרבות ומאפשרות לנו לא פעם לקבל בדיוק את מה שאנחנו רוצים. אנחנו גדלנו אך למילים הקטנות עדיין יש כוח גדול. בכתבה זו נבחן מהו מיקרו קופי, כיצד הוא משפיע על חוויית המשתמש והמשתמשת ולא פחות חשוב, כיצד הוא משפיע על ה-ROI של האתר.

עד לפני שנים בודדות מילת המפתח בכתיבת תוכן הייתה “קופירייטינג”. כולם רצו למצוא את הסיסמה הנכונה, הסלוגן המתאים ורצינו להשתמש במילים משכנעות, היום אנחנו רוצים להשתמש במילים מניעות. לגולשים יש כל כך הרבה דברים לעשות כשהם באתר וכל כך הרבה אפשרויות לפנות אליהן (להמשיך לבלוג, למוצר, לקופה ועוד). ככל שישנן יותר אפשרויות הבלבול עלול להיות גדול ואיתו הנטישה. כיצד נטפל בכך? בעזרת המילים הקטנות.

למנוע בעיות במקום לטפל בהן

אחד הדברים הכיפיים בעולם המיקרו קופי הוא היכולת למנוע בעיות במקום לטפל בהן לאחר שהופיעו. כחלק מעבודת הכתיבה נבחן האתר כולו, הפעולות שנעשות בו מבחינת הגולשים, המטרות ובהתאם נבחרות המילים לאזורים השונים. אנחנו יכולים לצאת מנקודת הנחה שהגולשים יבינו שהם אמורים להוסיף את המוצר לסל על ידי לחיצת כפתור ושלאחר מכן הם יבינו שעליהם ללחוץ על אייקון קטן בקצה המסך, אך פעולה זו לא תמיד מתרחשת ומיקרו קופי יכול לפתור את הבעיה.

שימוש במילים הנכונות ובמשפטים קצרים ילווה את הגולשים בזמן שהם מטיילים באתר. הוא יכוון אותם, יסביר להם לאן ללכת, יציע להם להמשיך לקרוא או ללכת לשלם. אלו נקודות שיכולות להיראות קטנות מאד אך הן משנות גם את חווית המשתמשים ובעקבות כך את ה-ROI. ככל שאנשים מבינים טוב יותר מה מצופה מהם לעשות כך התגובות שנקבל באתר יהיו בהתאם.

מיקרו קופי הופך את האתר למעניין יותר

נקודה נוספת של מיקרו קופי היא היכולת להפוך את האתר לייחודי, מעניין ותואם למותג. אם עד לא מזמן הסתפקנו ב”קרא עוד” או “המשך”, היום אנחנו יכולים לנצל את הנקודות הקטנות כדי להיות מיוחדים, לבדל את המותג מאחרים ובכלל, לפנות לכל המגדרים.

לא תמיד צריך לשנות את כל המילים ולפעמים דווקא המוכר הוא הטוב ביותר, אך אין כל ספק שהגיע הזמן לספר לגולשים מה מחכה להם עם ההרשמה לרשימת התפוצה ולעודד אותם לבצע את הפעולות בדרך ברורה וגם כיפית. הסתכלות על הפרטים הקטנים מאפשרת לגולשים להזדהות עם האתר, להכיר את המותג לעומק והיא יכולה לעשות הבדל משמעותי בהתנהגות המשתמשים.

האזורים בהם מיקרו קופי “מטפל” בהם

מיקרו קופי מתייחס למילים ה”קטנות” למשפטי הפעלה ולאזורים שיש באתר בהם הגולשים אמורים לבצע פעולה מסוימים. מעבר לכך שחשוב לשים דגש על קופירייטינג בכותרות ועל כתיבה מעולה, שיווקית ומעניינת בתוכן שנמצא באתר, ישנם אזורים באתר ונקודות שבהן נשתמש במיקרו קופי, לרבות:

כפתורים

מ”המשיכו לקרוא” ועד “לתשלום”, כל כפתור שנמצא באתר חייב להיות בולט, ברור ולהעביר לגולשים את המסר מה יקרה לאחר הלחיצה. אנחנו יכולים לחשוב שכולם מבינים מה עליהם לעשות באתר ולגלות במהרה שדברים לא ברורים כפי שחשבנו. כל כפתור צריך לקבל את ההתייחסות שלו, להיות ברור מבחינת מתי צריך ללחוץ עליו ולהעביר את המסר בצורה המותאמת למותג.

אישור

לאחר הוספת כתובת הדוא”ל לרשימת התפוצה או לאחר קניה, הגולשים רוצים לדעת שהפעולה שביצעו אכן בוצעה כהלכה וגם לדעת מה קורה עכשיו. הודעה זו יכולה להיות קצרה מאד והחשיבות שלה גדולה בכל הנוגע לחוויה של המשתמשים באתר. היא מגיעה לאחר שכבר בוצעה פעולה ומחזקת את הביטחון של הגולשים.

תפריט

כל כפתור בתפריט הוא מילה או צמד מילים. אותה מילה אמורה גם להסביר לגולשים מה מחכה להם בעמוד, גם מיהו המותג ובמקרים מסוימים עליה להיות מיוחדת. כאן ישנה חשיבות רבה לעבודת מיקרו קופי וחשוב לזכור כי לא תמיד מה שמיוחד הוא גם מה שנכון לכתוב ולא תמיד מה שבנאלי ישרת אותנו כהלכה.

סל קניות

באתרי מכירות ישנם פריטים רבים שנוגעים לתהליך המכירה. החל מהוספה לסל, כתיבת פרטי האשראי, כתובת המשלוח ועוד. כל פריט כזה צריך להוביל לפעולה הבאה ולהעניק חוויה נפלאה ובטוחה. חשיבה על המילים הקטנות תשפר את חווית הקניה ולצד זאת תגביר את הביטחון של הגולשים בפעולה המתבצעת והיא יכולה לשפר את אחוזי ההמרה באתר.

כשהיינו קטנים לימדו אותנו שלמילים קטנות כמו “תודה, סליחה ובבקשה” יש כוח עצום. הן משנות את מצב הרוח של מי שמולנו, מקרבות ומאפשרות לנו לא פעם לקבל בדיוק את מה שאנחנו רוצים. אנחנו גדלנו אך למילים הקטנות עדיין יש כוח גדול. בכתבה זו נבחן מהו מיקרו קופי, כיצד הוא משפיע על חוויית המשתמש והמשתמשת ולא פחות חשוב, כיצד הוא משפיע על ה-ROI של האתר.

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית


    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      אל תגידו לא ידענו ולא שמענו

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.