קידום אורגני VS קידום ממומן בשנת 2020

קידום אורגני VS קידום ממומן בשנת 2020

שאלה ניצחת שכבר שנים מעסיקה את בעלי העסקים והאתרים היא האם להשקיע את המאמצים בקידום אורגני או האם להשקיע בקידום ממומן. הדבר נכון גם לתחזוקת עמודים ברשת החברתית ולסרטונים שעולים ביוטיוב. בכתבה זו נבחין בין הבדלי הקידום, מה כל אחד ידרוש מכם, מה עדיף וכמובן, נתייחס להשפעה של שנת 2020 על ההחלטה שלכם.

במיוחד עכשיו, כשכולם נמצאים ברשת, עולה השאלה אצל בעלי האתרים על הדרך הנכונה לקדם את עצמם. אפשרות אחת היא קידום אורגני או במילים אחרות, טבעי, כזה שלוקח את הזמן ובסופו של דבר מגיע למקומות הרלוונטיים בלי להיות תלויים בתקציב מודעות חודשי. האפשרות השנייה היא קידום ממומן שבצורה הכי פשוטה אומר שהעסק משקיע בתקציב מודעות וברגע שהמימון נגמר גם הלקוחות מפסיקים להגיע.

לא רק בגוגל

רגע לפני שנוכל לנסות להכריע בין קידום אורגני לממומן כדאי שנזכור כי הרשת גדולה ויש יותר מפלטפורמה אחת לקדם את העסק. אפשרות אחת היא כמובן גוגל ועדיין אפשר להגיד כי אנשים מקבלים החלטות בהתאם לחיפוש שלהם בגוגל יותר מאשר חיפוש בכל פלטפורמה אחרת. לצד הקידום בגוגל ישנן גם הרשתות החברתיות כשבישראל מובילה פייסבוק ואחריה אינסטגרם ואי אפשר להתעלם מקידום ביוטיוב. בשנה האחרונה אפשר לראות עליה משמעותית בצפייה בסרטונים ועסקים שמקודמים בו נהנים מתוצאות יפות.

בכל אחת מהפלטפורמות שצוינו ישנה אפשרות להשקיע בתוכן וקידום שהוא כל כולו אורגני וטבעי וישנה אפשרות לשלם כסף כדי לקפוץ לתוצאות הראשונות. כיוון שיותר החלטות קניה מתקבלות על פי רכישה בגוגל יכולה לעלות השאלה האם כדאי להשקיע גם בפלטפורמות האחרות והתשובה לכך היא בהחלט כן. הסיבה לכך היא הדרך הנדרשת ללקוח מרגע ההיכרות ועד לרכישה.

להכיר, לאהוב, לסמוך

רובנו לא מוציאים את כרטיס האשראי במפגש הראשון עם העסק. יכול להיות שאנחנו מחפשים אחר מוצר ספציפי, שנתקלנו במודעה שאהבנו ושהקורס שקראנו עליו הוא בול בשבילנו ועדיין, רוב הסיכויים שבמפגש הראשון שלנו נתמהמה. הסיבה לכך היא שישנם שלושה שלבים שעלינו לעבור והראשון בהם הוא היכרות. בשלב זה אנחנו עוד לא מרגישים דבר כלפי העסק, המוצר או השירות ובוודאי שלא סומכים עלי ומספיק כדי לבצע רכישה.

בשלב השני אנחנו ממשיכים להיחשף לעסק ומתחילים להרגיש כלפיו רגש חיובי. שלב זה יכול לקחת שניות והוא יכול לקחת ימים. יש שיגידו שנדרשים לפחות שבעה מפגשים בין הגולשים לבין העסק כדי שהם יהפכו לגולשים, אך אתר טוב ותוכן מותאם יוכלו לקצר את שלב זה גם לכדי מפגש אחד. בסיום שלב זה עובר הגולש לשלב האחרון והוא סומך על העסק מספיק כדי לקנות ממנו.

משלושת השלבים ברור כי חשוב שיהיה מפגש ראשוני והוא יכול להתקיים בחיפוש בגוגל, ברשתות החברתיות, בעקבות קידום אורגני או בעקבות קידום ממומן. מה שיקרה לאחר מפגש זה תלוי בין היתר בפלטפורמה, באמינות של העסק, בנראות של האתר, במחיר ובמרכיבים נוספים.

ריצה לאורך זמן, תוצאות מידיות או שילוב של השניים

נהוג לומר כי קידום אורגני הוא ריצה לטווח הארוך. ככל שהתחום תחרותי יותר כך לוקח יותר זמן עד לרגע בו התוצאות מופיעות. הקידום יכול להשפיע על האתר תוך חודשים ספורים ובמקרים מסוימים תוך חצי שנה ויותר. קידום כזה נחשב לאיכותי יותר, הוא אינו מחייב את העסק לפרסום שבדרך כלל יקר יותר ואנשים נוטים להאמין לו יותר. כלומר, אנשים נוטים לפנות לעסקים שמקודמים באופן אורגני יותר לעומת עסקים ששילמו כסף על הקידום.

לעומת הקידום האורגני, הממומן מאפשר להעלות את העסק למעלה בתוצאות החיפוש בגוגל או לחשוף אנשים ברשתות החברתיות וביוטיוב. המטרה מושגת במהרה בשל חשיפה מתאימה והחשיפה מסתיימת ברגע שהתשלום מסתיים. מעבר לעניין החשיפה, יש להקדיש מחשבה מה יראה הגולש ולחשוב מה יעניין אותו ויגרה אותו כדי להשאיר פרטים או לקנות מהעסק. כך או אחרת זוהי דרך שיכולה להעלות את העסק למסלול מכירות במהירות גבוהה.

אפשרות נוספת היא לשלב בין השניים והיא מתאימה לעסקים חדשים, עסקים שהנוכחות הרשתית שלהם מינימלית וכאלו שרוצים לתת פוש לעסק אבל גם להשקיע בעלייה בתוצאות החיפוש בטווח הארוך. דרך זו דורשת יותר השקעה בשלב הראשון אך התוצאות מגיעות בדרך כלל במהירות ולאחר תקופה קצרה אפשר לבחון את החזר ההשקעה וכיצד הכי נכון להתקדם. כמובן, מומלץ להתייעץ איתנו ולאחר אבחון העסק נוכל להציע הצעות, להעריך את צפי ההתקדמות ולבחון יחד את האסטרטגיות המתאימות עבורכם.

שאלה ניצחת שכבר שנים מעסיקה את בעלי העסקים והאתרים היא האם להשקיע את המאמצים בקידום אורגני או האם להשקיע בקידום ממומן. הדבר נכון גם לתחזוקת עמודים ברשת החברתית ולסרטונים שעולים ביוטיוב. בכתבה זו נבחין בין הבדלי הקידום, מה כל אחד ידרוש מכם, מה עדיף וכמובן, נתייחס להשפעה של שנת 2020 על ההחלטה שלכם.

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית


    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      אל תגידו לא ידענו ולא שמענו

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.