קידום דיגיטלי – הצ’ק ליסט המלא

קידום דיגיטלי – הצ'ק ליסט המלא

אנחנו כבר באמצע שנת 2020 ודבר אחד ברור לכולנו – כולם נמצאים ברשת. הגולשים מחפשים כל הזמן מידע וככל שהם צורכים יותר ממנו כך הם מוכנים יותר להפוך לצרכנים של ממש. מבחינת בעלי העסקים, השנה ברור יותר מתמיד שזו תהיה טעות לפספס את הקהל והשאלה האמיתית היא כיצד לתפוס אותו.

בתוך ים המידע שאפשר למצוא בקלות ברשת, עולה לא פעם בלבול של “איך עושים את זה נכון” ואיך באמת נכון לעסקים להגיע לקהל הגדול. אנחנו כאן כדי לעשות סדר בעניינים. הכנו עבורכם צ’ק ליסט מלא לקידום דיגיטלי ואנחנו מבטיחים שגם אם סעיף אחד נשמע לכם ממש ברור מהכותרת – תיכנסו לקרוא כי אנחנו עומדים להפתיע.

1. דעו מי קהל היעד שלכם

עסקים יכולים לנחש מי הקהל שלהם והם יכולים לערוך בדיקה דקדקנית של מי הקהל, מהם המאפיינים שלו ואיפה הוא מבלה ברשת. בעבר כתבנו על “ספארק טורו” ככלי מעמיק לבחינת הקהל והבנה של הפעילות שלו ברשת. אנו ממליצים לא רק לנחש מי הקהל אלא באמת להבין אותו ומה מעניין אותו.

2. עשו מחקר מילות מפתח, אבל לא סטנדרטי

אפשר לעשות מחקר מילות מפתח כללי ולדעת פחות או יותר מה מילות המפתח שיכולות לשמש לקידום האתר ואפשר לעשות מחקר מעמיק. יש לבדוק לא רק אילו מילות מפתח נמצאות בחיפוש על ידי הקהל אלא להבין כיצד נכון לקדם אותן ואילו מילים יובילו יותר לקוחות (ולא רק קהל) לעסק. התוצאה בסופו של דבר צריכה להיות קידום של העסק ולא של האתר.

3. התאימו את האתר לשנת 2020

השנה יותר מאי פעם יש צורך להתאים את האתר לגולשים ולא להפך. יותר ממחצית הגולשים משתמשים בטלפון הסלולרי וגם מנוע החיפוש מודע לכך. ההתאמה לנייד צריכה להיות מושלמת ולהעניק חוויה נוחה וברורה למשתמש. ככל שהחוויה טובה יותר, הקהל נשאר יותר זמן באתר וגם גוגל יודע להעריך זאת.

4. הכינו תוכנית קידום

המלצה חמה לקידום דיגיטלי הוא להכין תוכנית לפני היציאה לדרך. ישנם עסקים אשר מוכנים לקבל מאות לקוחות בכל חודש וישנם עסקים אשר רוצים להגיע לעוד לקוחות בודדים. כל מטרה היא טובה וכל אחת דורשת תוכנית עבודה, הבנה באילו פלטפורמות לפעול ומיצוי נכון ומדויק שלהן.

5. שילוב כוחות

אם בסעיפים הקודמים כתבנו שהגיע הזמן להכיר את הקהל, עכשיו הגיע הזמן שנגיע אליו ולא רק נחכה שהוא יגיע אלינו. שילוב בין האתר העסקי, פרסום ברשת החברתית והפקת סרטונים יהיה אידאלי לעסק, אם הוא מסוגל לכך. מומלץ להראות נוכחות ביותר מפלטפורמה אחת ולדעת מראש כיצד להשקיע נכון את המשאבים והכספים בצורה חכמה ולא בזבזנית.

6. מהירות תגובה

קידום דיגיטלי בשנת 2020 מחייב תגובה מהירה. האתר חייב לעלות מיד, בנייד ובנייח והמענה של העסק צריך להתבצע תוך זמן סביר. אם לקוח כותב לכם הודעה בפייסבוק והתעלמתם ממנה, הוא כנראה כבר לא ינסה לחפש אתכם בהמשך הדרך. היו זמינים לקהל שלכם וענו תוך זמן סביר. אמצו מערכות שישלחו לכם התראה ברגע שפונים אליכם וכך לא תפספסו אף אחד.

7. המלצות

ברגע שהעסק מקבל המלצה, הקהל שמגיע אליו “מתחמם” ומוכן יותר לבצע עסקה. היום הלקוחות יכולים להשאיר המלצות בדף העסקי בפייסבוק וכן בדף העסק בגוגל מפות (google maps). יש לפתוח את האפשרות להשאיר ביקורות ולעודד את הלקוחות המרוצים להשאיר חוות דעת. זוהי העבודה שלכם לעודד את הלקוחות לעזור לכם.

8. תכננו את מה שיקרה בקרוב ובעתיד

בכל מה שנוגע לקידום דיגיטלי, ישנן פעולות שמשפיעות על העסק מיד ופעולות שישפיעו עליו בטווח הארוך. קידום ממומן יכול לעזור לעסק חדש להמריא או לגרום לפעולה שיווקית לקבל תגובה מיד. קידום אורגני יכול להשפיע על העסק תוך מספר חודשים ולהישאר לאורך שנים. בחרו את דרך השיווק הנכונה לכם וחשבו על התגובה המיידית של הקהל ועל מה שיקרה בעוד שנים.

9. הראו נוכחות

עסק שנמצא “שם” מגיע ליותר לקוחות ונראה יותר טוב. עסק שכתבות שלו מפורסמות באתרים הגדולים כמו וואלה, ביז פורטל ואחרים, יכול גם להגיע לקהל גדול יותר וגם נראה סמכותי יותר. כתבה טובה באתר גדול יכולה להביא קהל מדויק ורלוונטי לעסק.

10. תוכן שמתאים לשנת 2020

עולם התוכן השתנה בצורה בלתי רגילה בעשור האחרון. אם בעבר הרחוק הסיבה לפרסם תוכן הייתה לקדם את האתר, היום הסיבה היא להביא לקוחות. אל תהססו לספק לקהל שלכם תוכן מעולה (לא רק טוב, כי טוב זה פשוט לא מספיק). ספקו יותר תוכן, יותר מדויק, מזווית יותר מעניינת ובעיקר, ספרו את הסיפור שלכם כך שהקהל ירצה להקשיב לכם.

11. נגישות

יש כל כך הרבה מה לכתוב על המילה נגישות אך בקצרה נגיד כי המטרה היא לפנות לקהל בכל מקום ובצורה שהכי נוחה לו. מעבר לחוק נגישות האתרים שמומלץ לאמץ את כלליו ללא קשר לחוק עצמו, כדאי לחשוב על אופן צריכת המידע של הקהל, לשקול פיתוח אפליקציה אם יש בכך צורך ולבנות אתר שיקלע בול למטרה של העסק.

12. שיפור

היום יותר מתמיד ברור לנו כי קידום דיגיטלי הוא הרבה יותר מפעולה חד פעמית. כל הזמן צריך להשתפר ולדייק את התהליכים. שיפור משמעותו יצירת אתר חדש אם צריך, התאמה לסלולר (חובה), כתיבת תכנים יותר מדויקים, יצירת קמפיינים קולעים למטרה, חיבור נכון עם הלקוח, התמדה ולמידה של הפעולות הנכונות. שיפור מוביל לתוצאות טובות יותר והוא רלוונטי כל זמן שמתבצע קידום ברשת.

אנחנו כבר באמצע שנת 2020 ודבר אחד ברור לכולנו – כולם נמצאים ברשת. הגולשים מחפשים כל הזמן מידע וככל שהם צורכים יותר ממנו כך הם מוכנים יותר להפוך לצרכנים של ממש. מבחינת בעלי העסקים, השנה ברור יותר מתמיד שזו תהיה טעות לפספס את הקהל והשאלה האמיתית היא כיצד לתפוס אותו.

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית


    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      אל תגידו לא ידענו ולא שמענו

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.