אילו תגיות html חשובות לנו לקידום האורגני

אילו תגיות html חשובות לנו לקידום האורגני

יש מגוון דרכים להעשיר את הקוד בתגיות שמקלות על רובוטים ומנועי חיפוש שונים לקרוא את העמוד שלנו כהלכה ובקלות יתר. בחלקן גוגל משתמשת ובחלקן לא, ויש כאלה שעוזרות לנו להתקדם בתוצאות יותר מאחרות, כדי לעשות סדר בבלגאן ריכזנו חלק מהדברים שעובדים וצפויים להמשיך לעבוד.

תגיות ה-HTML מלוות אותנו מאז הימים הראשונים בתצוגת המידע בגוגל. מהתגיות המוכרות ביותר כמו מטא טייטל ודסקריפשן, תגית keywords הותיקה ותגיות רבות נוספות שהתווספו לאורך הדרך. לא כל התגיות רלוונטיות היום או משפיעות על הדירוגים בגוגל ועל התצוגה בתוצאות החיפוש. מה הן התגיות החשובות יותר ואילו פחות?

התגיות הוותיקות:

תגיות המטא טייטל והדסקריפשן, ותגית ה-keywords הולכות איתנו כבר שנים רבות. אבל בעוד הטייטל והדסקריפשן עדיין רלוונטיות ושווה להשקיע בהן זמן ומחשבה, תגית ה-keywords כידוע לרבים כבר לא משנה הרבה בדירוגים שלכם. נוסף לתגיות אלה, יש תגיות וותיקות נוספות, דוגמת h1, h2, h3, , , Rel=canonical ועוד. חלקן שמרו על כוחן וחלקן נחלשו, כמו שנרחיב בהמשך הכתבה.

השחקנים החדשים:

לתגיות המסורתיות התווספו עם השנים תגיות חדשות שניתן לשלב בקוד ה-html של העמודים שלכם. חלקן נכנסו בקול תרועה כמו rel=author וחלקן בשקט בשקט מתחת לרדאר, ועושות את שלהן במיקומים ובצוגה העשירה בתוצאות החיפוש. ביניהן נמצאות תגיות כמו opengraph ,schema.org options ועוד.

לסיכום הדברים – אילו תגיות השפיעו וכבר לא משפיעות? אילו לא השפיעו וכעת מכריעות בתוצאות ועוד יוסיפו להשפיע בעתיד? ריכזנו עבורכם את הדגשים החשובים על פי ראנד פישקין ממוז:

אז מה נשתנה?

נוספו להאדר – טוויטר קארדס (twitter cards) – כמובן שרלוונטי בעיקר ל-google.com, שכן אצלנו הטוויטר נתקע איפשה בדרך מאמריקה, אבל התגית החשובה מאפשרת למנועי החיפוש לחבר עמודי אינטרנט לחשבונות טוויטר ומהווה מרכיב חשוב בשל כך.

Opengraph markup – בדומה לטוויטר קארדס כך אופןגראף מחברת לחשבונות פייסבוק רלוונטיים

Favicon – אמנם תגית וותיקה אבל משפיעה היום יותר מתמיד, האייקון הקטן בראש הדפדפן שלכם שווה השקעה על מנת להקל על מנועי החיפוש ?

כבר לא כל כך משפיעות –

H1,h2,h3 – אם כי בטח שמעתם וקראתם את ההפך – האמת נמצאת באמצע. תגיות ה-h אמנם ישפיעו על סידור התוכן במידה ואתם מבצעים שיווק באמצעות תוכן דוגמת מענה על שאלות, רשימת ציוד לטיול או מרכיבים למתכון, התגיות הנ”ל לאו דווקא יעזרו לכם להתקדם על פני המתחרים שלכם בביטויים תחרותיים רק בזכות קיומן. ההמלצה היא לא לוותר עליהן ובוודאי להשתמש בהן בעת הצורך על מנת להציג את המידע בצורה מסודרת לגוגל, אבל לא לתת להן משקל יתר בקידום.

הדגשה, strong, bold, en – – לא לבזבז על זה אנרגיות. פשוט לא משפיע על הדירוגים שלכם בגוגל ובאופן כללי עדיף לא לקשט את עמוד התוכן שלכם במגוון הדגשות כדי לצעוק ולהראות לגוגל היכן בדיוק נמצאים הנושאים המקודמים שלכם – זה לא יעבוד ?

נוספו ל-body – תגיות הקשורות ל-schema.org. כאן נדרשת הבהרה – לא כל התגיות הקשורות ל-schema יעזרו לכם או אפילו מקבלות יחס כלשהו מגוגל. גוגל מתייחסת לחלקן, ואת החלק הזה שווה לטפח. זה לא אומר להזניח את כל השאר, איפה שנראה לכם רלוונטי כמובן ניתן להוסיף תגית, אבל זה יהיה יותר כאסטרטגיה לעתיד או כוונה אכן לסדר את המידע לגוגל כפי שאתם רואים לנכון.

כרגע יש מספר תגיות רלוונטיות שכן מופיעות ונסרקות ע”י גוגל, דוגמת – news, recipes, article markups ועוד. את התגיות הללו, כבר תוכלו לראות בצורה מובהקת ב-google.com ובחלק מהתוצאות בגוגל ישראל, ככל שנתקדם אנחנו נראה יותר ויותר מהתוצאות בהתאם גם אצלנו.

האם התאמה ל-W3c היא רלוונטית לשיפור הדירוגים שלכם?

לא ?

לסיכום – השתמשו בחכמה בתגיות ועשו לגוגל את החיים קלים, אבל לא לנסות לתפוס הכל והתרכזו בדברים החשובים – או במגמות הנראות לעין.

למאמר המקורי ב-MOZ

יש מגוון דרכים להעשיר את הקוד בתגיות שמקלות על רובוטים ומנועי חיפוש שונים לקרוא את העמוד שלנו כהלכה ובקלות יתר. בחלקן גוגל משתמשת ובחלקן לא, ויש כאלה שעוזרות לנו להתקדם בתוצאות יותר מאחרות, כדי לעשות סדר בבלגאן ריכזנו חלק מהדברים שעובדים וצפויים להמשיך לעבוד.

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית

    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

        ×