תגיות: קידום בסלולר

עמוד הבית> תגיות >קידום בסלולר

קידום אתרים בסלולר הינה אסטרטגיית קידום בפני עצמה. צריך להבדיל את הקידום האורגני המסורתי מקידום אורגני למובייל מהסיבה הפשוטה שישנן טכניקות קידום ספציפיות שמתאימות לקידום אתרים סלולריים, שבביצוע אותן פעולות ספציפיות אפשר להגדיל משמעותית את ערך האתר הסלולרי לגולש, וכתוצאה מכך לגוגל. על מנת להבין קצת את השיקולים העומדים מאחורי דירוג האתרים בגוגל מובייל, ריכזנו מספר דגשים במאמר הבא:

קודם כל חשוב לציין, שהרבה מהטכניקות המוכרות לקידום אתרים משפיעות גם על הדירוג במובייל. פרופיל קישורים חזק, תוכן טוב וחוויית משתמש איכותית משפיעים כמו על הקידופ הדסקטופ, גם על הקידום הסלולרי, אך בנוסף לאלה, נכנסים מספר אלמנטים רלוונטיים ספציפית למובייל, ואם נלך על פי הצעדים הפשוטים הבאים – נרוויח בגדול בדירוגים

מהירות האתר –

אנחנו נמצאים בתקופה של אינטרנט מהיר, של מיידיות ושל חוויית גלישה אופטימאלית. ספקי האינטרנט נותנים לנו מהירויות של 100 מגה ואף יותר, ואנחנו כבר לא במקום שאנחנו מוכנים לקבל אתר איטי או לחכות לעמוד אינטרנט שייפתח לו 5 או 10 שניות. אם בדסקטופ עוד יכולנו לקבל אתרים מעט איטיים יותר, כי אנחנו יכולים להעביר כמה שניות מול המסך או לעבור לכרטיסייה אחרת – במובייל זה פשוט לא יעבור. אתר המובייל שלנו צריך להיפתח מיד. בלי ציפייה של 5 שניות או יותר, כי אחרת גולשים פשוט יעזבו והדירוג שלנו בגוגל מובייל ייפגע.

איך נשפר את מהירות האתר שלנו במובייל?

  • אופטימיציה לתמונות – אין שום צורך להעלות תמונות בגודל מלא, 2 או 3 מגה בית יכבידו על האתר שלכם ויגרמו לו להיפתח לאט מאוד. כווצו את התמונות שלכם או היעזרו ברכיב אוטומטי שמכווץ את הקבצים של התמונות על מנת שכל עמוד ילעה קבצים קטנים, שנפתחים מהר
  • צמצום הקוד באתר – אל תכתבו קוד ארוך ומסורבל, קוד פשוט, קריא שעולה מהר יעשה את העבודה וישאיר את גוגל מרוצה
  • הפעילו Caching באתר לדפדפנים – זיכרון זמני בעמודי האתר יגרום לעמודים שכבר עלו בעבר לעלות מהר יותר בפעמים השניה והשלישית שגולש נכנס לאתר, וישפרו את חוויית הגלישה בו. כתוצאה מכך – גם בדירוגים
  • צמצמו בהפניות באתר – יותר מדי הפניות 301, 302 וכו’, מאיטות את פעילות האתר. מה שלא חייבים להפנות, עדיף לוותר

אל תחסמו CSS או Javascript –

בעבר נהוג היה בקרב בוני ומקדמי אתרים לחסום חתיכות קוד, לתצוגת מובייל. הסברה הייתה שמכשירי המובייל לא חזקים מספיק להחזיק קוד זה וצריך להראות אותו רק בדסקטופים. זה כבר לא המצב :)

מכשירי המובייל שלנו לעיתים קרובות חזקים יותר מחלק מהמחשבים האישיים, ויכולים להתמודד עם הרבה יותר ממה שנראה לנו. חסימת חתיכות קוד לא מועילה אלא לעיתים אף מזיקה לדירוגים

עיצוב מותאם מובייל –

כמו שאתם כבר יודעים, תחום ה-SEO מושפע ישירות מחוויית משתמש. אתר נוח וקל לגלישה הוא אתר שירוויח נקודות זכות אצל גוגל. לכן על מנת להתקדם במובייל, עצבו למובייל.

  • לעולם לעולם אל תשתמשו ב-Flash – מפתיע שעדיין צריך להגיד את זה, אבל הפלאש מת. Apple הרגו אותו כבר לפני כמה שנים כאשר יצרו מכשירים שלא תומכים בהצגתו. לכן אם אתם לא רוצים שחלקים שלמים מהמסך שלכם יהיו ריקים או שחורים, השתמשו בטכניקות חלופיות, דוגמת html5 או javascript כדי להציג את האנימציות והסרטונים שלכם
  • היפטרו מפופ אפים – ככל שאנחנו רוצים להגדיל את יחס ההמרה באתר ולהציע מבצעים והנחות – פופ אפים זה מעצבן ומתסכל. וריבוי שלהם יבריח גולשים. לכן במקום להסתכן בתסכול של הגולשים, עדיף לוותר עליהם לגמרי.
  • עצבו ‘עבור האצבע’ – זכרו שגולשי המוביל שלכם משתמשים בעיקר באגודל לגלוש באתר. לכן לחצנים שלא אמורים להיות שם ויעבירו אותם לעמודים פנימיים במקום להמשיך לגלוש, ואלמנטים בעמודים שמקשים על גלישה נוחה בעזרת האצבע רק יזיקו לכם. צרו אתר שיהיה נוח וקל להתנהל בו בעזרת האצבע בלבד

אופטימיזציה On Page –

זכרו כי התוכן במובייל יהיה דל יותר לעיתים קרובות. לכן אלמנטים של אופטימיזציה יהיו קשים יותר להטמעה מבלי להעמיד על הגולש. וודאו כי הטייטלים והדסקריפשנים של העמודים הם קולעים ונכונים, והקלו על גוגל את החיים להבין במה עוסק כל עמוד באתר.

AMP AMP AMP!

אם עדיין לא נתקלתם במושג אז הגיע הזמן. העמודים המואצים של גוגל נכנסו לגוגל ישראל לפני כשנה ויותר ויותר תוצאות בחיפוש המובייל כבר מראות את התוצאות של דפי ה-AMP, וניתן להרוויח מכך עדיין. בקרוב כבר כל התוצאות הראשונות בתחומים השונים יהיו AMP ואז יהיה מאוחר מדי, אז הקדימו והתקינו תוסף לאתר שלכם או צרו גרסה מואצת למובייל.

!מחזירים תשובה בטיל

משרד החברה

שפרינצק 7 , עפולה  - תיבת דואר 2667

צ'אט חי!