תופעה חדשה בגוגל – תמונות בתוצאות חיפוש בסמארטפון

מה זה חיפוש סמנטי, ואיך להשתמש בו לטובתנו

בחיפוש אורגני בסמארטפונים של מוצרים (שימו לב – מוצרים. לא של שירותים או עסקים ככלל, כך לפחות מבדיקות מדגמיות שלנו), יש תופעה די חדשה שניתן לראות ביותר ויותר חיפושים שונים. לצד הטייטל והדסקריפשן של הביטוי המחופש מופיעה תמונה של המוצר, שנלקחה מאותו אתר אשר מציג את תוצאת החיפוש הנ”ל.

כך למשל אפשר לראות בחיפוש של הביטוי בר מים בו מקודם אחד הלקוחות שלנו, תמונה של אחד מברי המים – במקרה הזה בר מים קומפקט בר, לצד תוצאת החיפוש שלו. מעניין לציין שבמקרה זה הקומפקט הוא לאו דווקא תמונה שמתויגת כחשובה בעמוד או באתר, ואף העמוד המקודם בביטוי זה הוא עמוד הבית, בו תמונת הקומפקט בר מופיעה רק שלישית או רביעית. עם זאת גוגל בחר להציגה לצד תוצאת החיפוש.

בחיפוש נוסף של אחד הביטויים המקודמים שלנו, אפשר לראות את התמונה של ערכת קריוקי שנלקחה מהעמוד המקודם, כאן דווקא ברור שהיא נלקחה מהתמונה הראשית של ערכת הקריוקי באותו העמוד, תמונה שגם ה-alt שלה הוא ערכת קריוקי והיא גם התמונה הראשונה של ערכת קריוקי בעמוד הזה.

בבדיקה ראשונית, קשה להצביע כבר עכשיו על השיקולים מאחורי ההחלטה של האלגוריתם איזו תמונה לקחת לתוצאות החיפוש, אבל אפשר דווקא כן להצביע על תופעה נוספת. בבדיקה של תוצאות אחרות שלנו שאין להם תמונה מתאימה, נראה שתוצאות המובייל שלה נדחקו למטה, בעוד שתוצאות הדסקטופ נשארו במקומם. בצורה שמאפשרת לגוגל להראות מספר תוצאות אחת אחרי השנייה עם תמונות, ואת התוצאות שאין לה תמונות מתאימות לשאוב עבורן – היא דחקה מטה.

העניין אולי יהיה משמעותי אף יותר כשייכנס לתוקפו עדכון המובייל פירסט של גוגל, אשר מסדר את כלל התוצאות על פי נקודת מבט של אינדקס חיפוש מובייל.

בסופו של דבר מדובר בתופעה מעניינת של הדגשת התוצאות האורגניות, בעוד התוצאות הממומנות לא קיבלו תמונות אלא נשארו כרגע עם התצוגה הרגילה של הכותרת והתיאור – בנוסף לסימונן כמודעות פרסומיות. מעניין לראות שגוגל שדווקא דואגת להבליט את התוצאות הממומנות ולדחוק מטה או אחורה את התוצאות האורגניות – עושה שינוי זה שדווקא מיטיב עם האורגני.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


אל תגידו לא ידענו ולא שמענו

MDN

הופה!

עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.