מה השתנה בקידום אתרים בשנת 2020

מה השתנה בקידום אתרים בשנת 2020

מדי דקה נעשים מעל ל-3 מיליון חיפושים בגוגל וכולנו רוצים להופיע בתוצאות במקומות אקטואליים. בעולם הישן של קידום אתרים הדגש היה על אתרים מאובטחים, זמני טעינה טובים, דומיין חזק ולאחר מכן גם התאמה למובייל, תגיות מטא נכונות ונגישות לבוטים.

כל הדגשים הללו חשובים, אך לא רק. בסקירה מעניינת ומדויקת (יש גם וידאו 🙂) שמוליק דורינבאום, משמול קידום אתרים מציג את השינויים בקידום בשנת 2020. בכתבה הבאה סיכמנו את חמשת הכללים שיש לאמץ כדי להצליח לקדם את האתר ולהביא לקוחות מהרשת.

חמשת כללים וזוויות חדשות לקידום האתר

קידום אתרים היה וימשיך להיות אחד הכלים העוצמתיים שעומדים לרשותנו וכדי להצליח גם להתברג בתוצאות הראשונות וגם ליהנות מלקוחות, עלינו להיות טובים ומעניינים יותר, עלינו לאמץ גישה חדשה ולאמץ את חמשת הכללים המצורפים

כלל ראשון – מיתוג

אם יש שינוי שאנחנו יכולים להבחין בו הוא שגוגל שם תחת זכוכית מגדלת את המותגים. האתר לא חייב להיות של מותג ענק אבל הוא צריך להתנהג ככזה. גוגל רוצה להבין מי נמצא מאחורי האתר, מי מנהל אותו ולוודא כי מדובר בגורם אמין שאפשר לסמוך עליו. איך נעשה את זה?

·         נוסיף טייטל בסוף כל פוסט או מאמר

אחת הפעולות שכמעט אינה דורשת מאיתנו שום מאמץ אלא רק שינוי קטן הוא יצירת טייטל. גוגל רוצה לדעת מי עומד מאחורי האתר ומי כותב את התכנים. לכן, יש להקדיש עמוד אודות ובסוף כל תוכן להזכיר למטה מי כתב אותו וניתן להוסיף שורה המסבירה על הרקע של הכותב.

·         נחבר בין הפלטפורמות

יש לפעול לכך שכל המדיה תדבר אותו הדבר. במילה מדיה הכוונה היא לכל הנכסים של המותג: האתר, הרשתות החברתיות וערוץ היוטיוב. שמוליק דורינבאום הזכיר לנו כי היום במעל ל-50% מהחיפושים בגוגל מופיע גם סרטון ביוטיוב בתוצאות החיפוש. המשמעות היא שכל עסק צריך נוכחות במדיות השונות ושכולן אמורות להעביר מסרים דומים.

כלל שני – CTR

CTR או Click Through Rate אומר שגוגל בוחן את אחוז הכניסה לאתר לעומת החשיפה. כלומר, זה לא מספיק להיות בעמוד ואפילו לא במקום הראשון בגוגל אם אף אחד לא לוחץ על האתר. אנשים רגילים למצוא בתוצאות החיפוש תוצאות גנריות וטייטלים (כותרות) שלא אומרים דבר. ככל שנהיה מושכים יותר, כך יותר אנשים ילחצו על הכניסה לאתר והיחס בין החשיפה לבין הכניסה תגדל וגוגל יתייחס אל האתר כרלוונטי ולכן יעלה אותו בתוצאות החיפוש כלפי מעלה.

אבל… נקודה חשובה שנצטרך לשים לב אליה היא התאמה בין אותה כותרת שהבטיחה לגולש ליהנות ממידע מסוים לבין מה שיש באמת בתוך האתר. אם הגולשים יכנסו לאתר ומיד יצאו ממנו, גוגל יזהה זאת ויחשיב את האתר כלא רלוונטי, מה שיתבטא בירידה במיקומים.

כלל שלישי – להבין את עולם התוכן

כבר שמענו שהתוכן הוא המלך, יצירת או כתיבת תוכן איכותי היא עדיין אחד הכלים המשמעותיים ביותר לקידום אם לא החשוב שבהם, אך בשנת 2020 הגיע הזמן להבין כי התוכן הוא בעצם ליצן החצר. הוא אמור ליצור עניין אצל הגולשים, להיות מקורי ונגיש. אנחנו צריכים להקפיד לכתוב לגולשים מידע מהימן, נכון ולעשות זאת בצורה מקורית משלנו, אך לא מתאמצת מדי. השפה צריכה להיות בגובה העיניים ואנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שאם הגולשים יבינו את מה שכתבנו, גם גוגל יבין.

בכל הנוגע לחדשנות בעולם התוכן, אפשר להציג תוכן בדרכים חדשות, מקוריות וכמובן מעניינות. יש להיזהר מראשוניות וכתיבת ידיעות שהמידע בהן מוטל בספק. גוגל רוצה להציג לגולשים נתונים ומידע אמין ואם הוא לא ימצא אסמכתא למידע, התוכן המקורי והמיוחד שכתבנו, בסופו של דבר יפגע במיקום של האתר.

כלל רביעי – ליצור קישורים, אבל נכונים

קישורים היו ויהיו רלוונטיים לעבודת הקידום. השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא לא כמה קישורים אנחנו רוצים ליצור לאתר אלא אילו קישורים. הכלל הראשון דיבר על מיתוג והקישורים יכולים לחזק אותו. אנחנו צריכים לייצר קישורים ממקומות מהימנים ובצורה הנכונה. לא תמיד צריך שהקישור יצא ממילת המפתח ובאתרים חזקים כדאי לקשר את שם המותג.

ברגע שאתרים אחרים מדברים עלינו, גוגל תופס אותנו כחשובים יותר ולכן אם נבנה את הקישורים בצורה הנכונה, נוכל לא רק להצביע על האתר אלא לבנות את העסק שלנו כמותג רלוונטי שגוגל תופס כחשוב. ברגע שגוגל יתפוס אותנו כמותג חשוב, גם הקהל יתפוס אותנו ככזה.

כלל חמישי – להיות טובים יותר

המדיה הדיגיטלית מתקדמת כל הזמן ואנחנו צריכים להיות טובים יותר. אנחנו לא יכולים לערוך עוד מחקר מתחרים סטנדרטי כדי לגלות את מילות המפתח של האתרים האחרים. עכשיו אנחנו צריכים להתאמץ יותר, לנסות להבין את ההיסטוריה של האתרים שמקודמים, מה הם עשו כדי להגיע לאן שהם הגיעו ולעשות את הפעולות שלהם טוב יותר.

אנחנו צריכים לבחון את האתרים שהגיעו בתחום שלנו אל המקומות הראשונים ולשאול על מה הם שמים יותר דגש, שירותים או מידע. האם יש להם יותר קישורים או יותר תוכן וללמוד מהם מה הם עשו טוב ולהתעלות על כך. אם קראנו מאמרי רשימת הטובים ביותר, נרצה לערוך רשימה מושקעת יותר ושתהיה מומלצת על ידי המומחים.

בשנת 2020 מצופה מאיתנו להיות טובים יותר. מקוריים יותר ולבוא בנקודת מבט אחרת ושונה. גוגל יאהב את זה וגם הלקוחות שלנו.

לסיכום, מה חשוב לדעת על קידום אתרים בשנת 2020

בסופו של דבר, בכל הנוגע לצד הטכני, אין ממש שינויים גדולים. חוויית המשתמש היא זו שהשתנתה ואנחנו צריכים להדביק את הקצב ולהציע חוויה טובה כבר מהמפגש הראשון של הגולשים איתנו (ועם הנוכחות הדיגיטלית שלנו). אתרים אשר סובלים מתפקוד טכני ירוד צריכים לשפר את המצב, אך זהו עניין טכני שאפשר לשפר בקלות.

בשנת 2020 קישורים חזקים ונכונים מהווים כוח עליון והמיתוג הוא מילת המפתח. הצורך בתוכן איכותי ומקורי חשוב כאשר לא צריך להמציא את הגלגל אלא לשפר את התנועה שלו. המיתוג תלוי אך ורק בנו וככל שנציג את עצמנו כגדולים יותר וככל שיותר אנשים ידברו עלינו, כך נגדל גם בעולם האמיתי וזהו ה-SEO המשמעותי, שיחזיק מעמד לאורך שנים.

לסרטון המלא והמעולה של שמוליק דורינבאום כנסו לכאן

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×