שפרו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם בעזרת ביקורות בגוגל על העסק

שפרו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם בעזרת ביקורות בגוגל על העסק

בוודאי כבר קרה לכם שחיפשתם עסק, מקום בילוי או מסעדה לאכול בה וקיבלתם החלטה אם להגיע למקום או לא על סמך הביקורות שהופיעו בגוגל. כבעלי עסקים עליכם לדעת כי הביקורות שניתנו לכם או למתחרים שלכם יכולים לקבוע האם יגיעו אליכם לקוחות חדשים.

אם עוד לא הטמעתם את כלי הביקורות של גוגל באתר ואם אתם לא מופיעים במיקומים בגוגל, אתם עלולים לאבד את הלקוחות. ברגע שהמתחרים שלכם מראים נוכחות מרשימה ברשת יותר מכם ובוודאי אם הביקורות מהללות אותם, ייתכן מאד שהקהל שלכם יעדיף להגיע אליהם על פני עסק שאיש לא כתב עליו מעולם.

חשיבות הביקורות בגוגל

ביקורות בגוגל נתפסות בעיני הרוב כאובייקטיביות וכאלו שכדאי לפעול על פיהן ובמיוחד כאשר ישנן ביקורות רבות על בית העסק. היום אפשר להשאיר לעסק מספר כוכבים וביקורת כתובה בקלות, במהירות ויש לכך השפעה על ההחלטה של הלקוח אם להגיע או ליצור קשר עם העסק. עסק שקיבל ביקורות רבות נתפס כפעיל ואמין יותר מעסק שאנחנו לא יודעים שום דבר עליו.

הביקורות שמופיעות במנוע החיפוש מהוות חלק בקבלת ההחלטות של הקהל. עם זאת יש לציין כי ביקורת אחת בלבד תיתפס כלא אמינה ולכן ישנה חשיבות גם לאיכות הביקורות וגם לכמות שלהן. עסקים צריכים למנף את הכלי ולעודד את לקוחותיהם להשאיר משוב.

בנוסף לכך שהן משפיעות על הקהל ועל ההחלטה שלו האם לפנות אלינו או לא, לביקורות יש משמעות מבחינת קידום אורגני בגוגל. כאשר גוגל רואה שלקוחות אמיתיים כתבו עלינו וכשהוא מזהה את העסק כרלוונטי, אמין ומומלץ, הוא מקדם אותנו גם התוצאות החיפוש.

עידוד הלקוחות להשארת ביקורת

חשוב לציין כי השארת ביקורת צריכה להיות אותנטית ולייצג את החוויה של הלקוח. הקהל אמנם רוצה לקרוא מה אחרים חושבים עליכם אך בו זמנית הוא יכול להיות סקפטי. ביקורות שמשבחות ומהללות בצורה לא טבעית לא יעזרו לעסק ואם הן היחידות שמופיעות בגוגל הן גם עלולות לגרום נזק. הדרך הנכונה ביותר לדאוג לביקורות היא להעביר לינק ללקוחות להעברת ביקורת ולעודד אותם לדרג את העסק באופן שהם מוצאים לנכון ולציין כי נשמח גם להמלצה אם הם מרוצים.

כבעלי עסקים אנחנו לא יכולים להסתמך על כך שהלקוחות יעשו את העבודה בשבילנו ולכן חשוב להזכיר להם להעביר ביקורת ולשלוח את הלינק כך שיהיה להם הכי קל לעשות זאת. בנוסף, כדאי לבצע גם את הפעולות הבאות:

לבקש בצורה מנומסת

עסקים רבים מופתעים לגלות כי הלקוחות מאד נהנים לעזור להם וכל מה שעליהם לעשות הוא לפנות אליהם בצורה נעימה ומנומסת. מייל קטן עם תזכורת אישית והודעה שתשמחו לקבל עזרה יכול לגרום ללקוחות לפעול ולהשפיע באופן משמעותי על העסק שלכם.

נסו לכוון את הלקוחות אבל בזהירות

ישנם אנשים שמתקשים לכתוב. הם לא יודעים מאיפה להתחיל ואיך לספר על החוויה שלהם. לכן התפקיד שלכם הוא לבקש בעדינות וקצת לעזור ללקוחות. אתם יכולים להגיד שתשמחו מאד לקבל כוכבים ותשמחו לקבל ביקורת כתובה. תוכלו לתת דוגמאות כתיבה קודמות ולכוון בסיפור שתרצו שהם ישתפו. ברור כי לא תכתבו במקום הלקוחות אך ככל שהם יבינו מה אתם רוצים כך הסיכוי שהם יבצעו את מה שביקשתם עולה.

הגיבו לביקורות

תופתעו לגלות שאנשים רבים מתעניינים גם בתגובות שלכם. מומלץ מאד להגיב ללקוחות שהשאירו ביקורת ולעשות זאת בצורה נעימה ובגובה העיניים. כך גם תשמרו על הלקוחות שלכם, גם תתנו להם תחושה שאתם מעריכים את המאמץ שלכם וגם תיצרו תחושה שאתם עסק שמגיב, אכפתי ובתקשורת טובה עם הלקוחות.

החשש מביקורות שליליות

חלק מהעסקים חוששים להשתמש בכלי הביקורות של גוגל כיוון שהם דואגים מביקורות שליליות. חשוב לדעת כי אי אפשר למנוע מאנשים לכתוב עליכם דברים שליליים אבל בדיוק לשם כך יש לפעול ולעודד את הלקוחות ליצירת ביקורות חיוביות. הקהל שיחפש אחריכם יוכל לשפוט בעצמו מתוך הביקורות וגם אם אדם אחד יביע את עצמו בצורה שאינה תואמת את הציפיות שלנו, שאר הביקורות המחמיאות יהיו משמעותיות יותר. כדאי לדעת כי במקרה של ביקורת שלילית אחת מול ביקורות חיוביות רבות אנשים נוטים לתפוס יותר מעמדת הרוב.

הגדלת הביקורות בגוגל על העסק מלקוחות מרוצים משפרת את הציון של העסק ואת הנוכחות שלו. אתם רוצים להופיע במקומות עליונים במנוע החיפוש ולעודד את הלקוחות לספר עליכם לאחרים.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×