5 טיפים להכנת אתר חדש לעליה לאוויר

5 טיפים להכנת אתר חדש לעליה לאוויר

לפני עליית האתר החדש שלנו, נצטרך להכין כמה דברים. לעיתים, יקרה שנשכח מאותם הדברים הקטנים… ולצערנו, זה יוביל לירידה בלתי-נמנעת במיקומים. בעקבות זאת, החלטנו לפרט בפניכם 5 טיפים להכנת אתר לפני עלייתו לאוויר (בדגש על SEO).

מאמר אורח: אייל רחמים

1) העברת התוכן מהאתר הישן לחדש

לא תמיד מדובר באתר הראשון של הלקוח. לרוב, הלקוחות שלנו מבקשים בניית אתר חדש, או לחלופין שדרוג לאתר קיים. לפיכך, נתייצב בפני מצב שידרוש להעביר תמונות ותכנים לאתר החדש: עמודים, פוסטים, גלריות פורטפוליו וכו’. למעשה, התהליך הנ”ל די מוכר, ונקרא “הזנת תוכן”. נוכל לעשות אותו בעצמנו ו/או לשכור פרילנסר לעבודה. במהלכו, התרכזו לא רק בגוף הטקסט, אלא גם בהכנסת קישורים פנימיים. תוותרו על כך? במקרה הטוב, פוטנציאל מבוזבז ילך לטמיון. ובמקרה הרע, ניפול בחלק מן הדירוגים, וכוח האתר ייפול משמעותית.

*עובדים בצורה ידנית? לאחר סיומה, עברו על כל העמודים והפוסטים. וודאו שהכל הוזן באופן תקין.

כולנו בני אדם, ומובן שנשכח עמוד או שניים.

כדי לחסוך עלויות וזמן יקר, אפשר להעביר את כלל התוכן מהאתר הישן בקליק. איך נעשה זאת? גשו אל לוח בקרה > כלים > יצוא. מומלץ לבחור ב־”הכל”. ככה הכל נראה:

לאחר מכן, פנו לאתר החדש. במקום “יצוא”, בחרו ביבוא ופעלו בהתאם.

*שימו לב: הפעולה מעבירה טקסט (עמודים, פוסטים, ואפילו תפריטים) בלבד, ולא תמונות (חיסרון משמעותי).

2) כתיבת תכנים חדשים (במידת הצורך)

הטיפ הזה מיועד למקרה שנבנה אתר חדש מאפס. במילים אחרות, אין לנו תוכן בסיס, כלום – נצטרך לכתוב אותו: לדף הבית, לשירותים \ התמחויות, ואפילו כמה פוסטים.

מנגד, לא תמיד נגיע למצב קיצוני של כתיבה מאפס. בדומה למקרה הקודם, ייתכן שללקוח יהיה אתר קודם. אולם, לא נוכל פשוט להזין את התכנים (בדומה לטיפ מס’ 1) – הם דלים מדי. בהתאם לכך, נהיה מחויבים לספק תכנים חדשים, באמצעות שכירת כותבים. בדקו מה אתם צריכים, אל תחסכו בדבר. עם זאת, במידה והתכנים לא דחופים עד כדי כך, ובלעדיהם האתר לא ייראה ריק, נוכל להשאיר אותם לאחר כך. ובינתיים, להשיק את האתר. בכל זאת, זמן = כסף…

3) הפניות 301

זהו השלב האהוב עליי, על אף שאחרים רואים בו צרה צרורה. נסביר: במעבר מאתר ישן לחדש, נידרש לבצע הפניות 301, מהכתובת הישנה לחדשה (למשל, מעבר מוויקס לוורדפרס). אסור לשחרר אתר לפני שכלל ההפניות והמיפוי יטופלו. קחו את העניין כפרויקט, והוסיפו אותו כמשימה החשובה ביותר.

לא רוצים לעשות זאת בעצמכם? פרילנסרים מציעים גם שירות כזה. תנו להם את “עבודת הנמלים”.

באופן אישי, אנו מטפלים בכל נושא ההפניות בעזרת התוסף “Easy Redirect Manager 301”. הוא לא יוצא מן הכלל, אך בהחלט נוח לעבודה ומספק את הסחורה.

שימו לב: אל תשכחו להעביר גם את כתובות ה־301 הישנות לתוסף.

4) בעיות ב־Screaming Frog

בשלב מסוים לפני עליית האתר, מומלץ להריץ סריקה בתוכנת הצפרדע (Screaming Frog) לאיתור בעיות. לרוב, אני נעזר בכלי הפנימי “Crawl Tree Graph”. תמונת מצב:

רואים את הנקודות האדומות? מומלץ לתקן אותם בהקדם. “פשפשו” עוד קצת בתוכנה, עברו בין הלשוניות, ודאגו שלא תהיינה שגיאות/בעיות קריטיות, כגון: קישורים שבורים, תמונות שגויות \ שבורות וכו’. התגובה תמיד צריכה להיות עם מזהה 200 (סימן שהכל תקין).

5) אופטימיזציה מלאה לאתר

כן, עדיין לא סיימנו עם תוכנת הצפרדע! למעשה, זוהי רק ההתחלה. מלבד תיקון הבעיות בפסקה הקודמת, ניעזר בתוכנה גם לאופטימיזציה כללית של האתר. זאת, נעשה דרך כמה תפריטים: Page Title, Meta Description, H1, H2 וכו’.

בכל הקשור לאופטימיזציה, נפעל גם ברמת ה־SEO. לכן, עלינו לוודא שכל האתרים שלנו יהיו ידידותיים לגוגל. מה הכוונה? ובכן, נוודא שבכל הדפים יהיו תגיות H1, H2, תיאור מטה, ומן הסתם כותרת מתאימה (באורך מומלץ וכו’). כל אלו, ניתנים לבדיקה ותיקון דרך התפריטים שפירטנו בפסקה הקודמת.

תיאורטי מדי? הנה דוגמה לבעיה בתיאור המטה של עמוד:

בכל אתר יש בעיות. רצוי לרכז אותן לקובץ אחד, ולתקנן בהדרגה.

דברים נוספים שיעזרו לתהליך האופטימיזציה:

  1. אופטימיזציה למהירות האתר: מן הסתם, נרצה שהאתר שלנו יהיה כמה שיותר מהיר. לשם כך, ניתן ניעזר בכלי הבא, לצורך בדיקת ראשונית. ובכל זאת, אל תהיו אובססיביים כל-כך בעניין. אם המהירות בבדיקה איטית, מומלץ לבנות את האתר מאפס (במידת האפשר). ולחלופין, אפשר להיעזר בכיווץ עמודים (תמונות וכו’), תוספי קאשינג (כמו WP Rocket) וכו’. אם כל זה לא עוזר, ניתן לפנות למתכנת המתמחה במהירויות האתר.
  2. אופטימיזציה לתמונות: יש המון פתרונות בנושא. ובכל זאת, אני מאמין שתוסף פשוט יספיק. שם התוסף שנמליץ עליו הוא “Imagify“. בעזרתו, נוכל להימנע מהעלאת תמונות כבדות מדי (גם אם בעל האתר יעשה זאת בשוגג, העמוד “ניצל”). מעדיפים תוסף אחר? אין בעיה, בתנאי שתוודאו שאיכות התמונה לא נפגעת יותר מדי בכיווץ. בסופו של יום, גם האיכות חשובה…
  3. הפניות HTTPS: לעיתים, מתחשבים גם בפרמטר הזה בעבודת האופטימיזציה. נתחיל מהתקנת תעודת SSL, דרך חברת האחסון. לאחר מכן, נבצע הפניות מתאימות דרך הפאנל, או לחלופין באמצעות התוסף Better Search Replace.

בנוסף לכל אלו, המלצה אישית: שימו דגש על תגיות ה־ALT המוצמדות לתמונות. מומלץ להגדיר לכל תמונה תגית ייחודית – זה עוזר לקידום פלאים.

 

טיפים בתהליכי העברת אתר נגוע

הדובדבן שבקצפת – הכנתי עבורכם מספר טיפים יעילים להעברת אתר נגוע ו\או תכניו. בנגוע, הכוונה לרוב לאתר מוזנח / דל. בכל מקרה, הנה הטיפים שלי אליכם:

  1. בררו מה המצב בגוגל – כצפוי, באתרים נגועים המיקומים לא ממש “בעדנו”. לפיכך, לפני כל שינוי דרמטי, בדקו מה מצבנו באמצעות כלי ה־SEO השונים ומנוע החיפוש.
  2. שקלו לבצע הפניות 301 לעמודים דלים – כפי שציינו, עמודים ריקים לא משרתים אף אחד (ובטח לא “משמחים” את גוגל). שקלו לסגור את העמודים הללו, ולבצע הפניות 301 בהתאם.
  3. שכתבו את כלל העמודים – האתר הוזנח לא מעט זמן, ובזמן הזה דברים השתנו. בדקו האם התוכן איכותי, או פשוט זבל (כן, אין מה לעשות…). אם גם המיקומים לא מזהירים, היינו מציעים לשכתב/לכתוב מחדש את כלל העמודים.
  4. ריענון תגיות SEO – לצד כתיבת התוכן מחדש, מומלץ לרענן במעט את תגיות ה־SEO. לפעמים, נוכל לשפר כך את יחס ההמרה, ולהגיע לתוצאות טובות יותר בגוגל.
  5. עקבו אחר התוצאות לאחר עליית האתר – בבנייה מחדש של אתר נגוע, חשוב פי כמה וכמה לבדוק את השינויים, לפחות פעמיים בשבוע. תמיד רצוי לפעול עם “יד על הלב”.

מניסיון אישי, אלו חמשת הטיפים היעילים ביותר להקמת אתרים נגועים מחדש. רק לאחרונה “הקמתי לתחייה” אתר מסוים, והשיטות הללו “הצילו” אותי כמו תמיד.

לסיכום

במאמר הזה, הצגתי את 5 הטיפים בהם אני נעזר, הן בשדרוג אתר והן בבנייה מחדש. למעשה, אלו גם דגשי SEO לכל דבר ועניין, לפני שמעלים אתר לאוויר. הקמת אתר איננה מלאכה פשוטה, אך כולי תקווה שבאמצעות העצות שסיפקתי, עבודתכם תתבצע על הצד הטוב ביותר.

מקווה שעזרתי, בהצלחה.

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ’ ובעל ניסיון רב בשיווק הדיגיטלי. יחד עם זאת מנהל בלוג מוביל בשם seolinks עם כל החדשות והעדכונים החמים בעולם ה -SEO

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×