עמודים מואצים (AMP) והקשר שלהם לקידום אורגני

עמודים מואצים (AMP) והקשר שלהם לקידום אורגני

העמודים המואצים (Accelerated Mobile Pages) נמצאים כבר מעל לשנה בתוצאות החיפוש בגוגל העולמית. מה שאומר שהיום שהם יגיעו אלינו לגוגל ישראל קרוב מתמיד. כיצד זה משפיע על תוצאות החיפוש ומה כדאי לנו כמקדמים לעשות בעניין?

גוגל השיקה את פרויקט העמודים המואצים שלה לפני כשנה, כחלק מהמטרה הכללית של  שיפור חוויית הגלישה של משתמשי המובייל, המהווים אחוז גדול והולך מכלל המשתמשים, וגם לתת תחרות לפיתוחי המתחרות, של Apple News  ו-Facebook Instant Articles.

מה הם העמודים המואצים?

AMP  הינם עמודים ‘רזים’ שבוצעה בהם הורדת קוד Javascript . הם מתעדפים העלאת חלק הטקסט של העמוד, ומעלים חלק נוסף ממנו לאחר שהוא כבר מוצג אצל המשתמש בחלקו הכתוב.

גוגל נכנסה לשיתוף פעולה עם מספר גופים גדולים בזירת האינטרנט על מנת לקדם את היוזמה, דוגמת טוויטר, באזפיד, וושינגטון פוסט ועוד, ואף יצרה ‘קרוסלה’ מובלטת בתוצאות החיפוש שלה על מנת לקדם את תוצאות ה-AMP מעל לשאר

כך זה נראה לדוגמא בחיפוש בגוגל של הביטוי Cristiano Ronaldo

מעבר לכך, התוצאות של ה-AMP  מופיעות שוב למטה מתחת לתוצאות החיפוש בחלק מהמקרים, וברוב המקרים גם בתוך התוצאות עצמם, עם האייקון של AMP, ברק קטן מתחת לתמונה ולכותרת

ניתן לומר בביטחון שההשפעה של ה-AMP  על תוצאות החיפוש במובייל היא מכריעה. וכשהנתונים על חיפוש מובייל ממשיכים לנסוק, והתכנון של גוגל להשיק את אינדקס המובייל פירסט כפי שדווח כאן לאחרונה, הזמן להתקדם ל-AMP לעולם לא היה מתאים יותר.

למה AMP  הוא כל כך חשוב לגוגל (ולנו)?

לפני הכול, מה שפרויקט ה-AMP מביא אתו הוא שיפור בחוויית הגלישה של משתמש המובייל. ככל שהמשתמש מקבל את מה שהוא חיפש מהר יותר, הסיכוי שהוא יעזוב את האתר או העמוד נמוך יותר. מנהל המוצר של ה-AMP רודי גלפי דיווח כי הזמן הממוצע לעליית עמוד AMP הוא 0.7 שניות, לעומת 22 שניות זמן ממוצע לעמודים שאינם AMP. במילים אחרות הם עולים פי 300 מהר יותר.

עוד מדווח, כי יותר מחצי ממשתמשי המובייל מבלים פחות מ-15 שניות בעמוד מובייל לפני שיעזבו, מה שמגדיל אף יותר את ההשפעה החיובית של ה-AMP. גוגל מצאה כי 29% מהמשתמשים יעזבו את מוד המובייל אם הוא נטען מהר מדי וילכו לחפש את מה שהם רצו לקבל במקומות אחרים.

יתרון שלישי הוא כמובן הנראות וההבלטה. להציג את התוכן של האתר שלכם מעל לכל התוצאות בקרוסלה מעוצבת של גוגל הוא בפני עצמו חיובי, ומבליט את העמודים שלכם מעל ליתר.

איך AMP  משפיע על הקידום האורגני?

לפי Advanced Web Ranking, ממוצע הכניסות לתוצאה הראשונה (CTR) הן כ-31%, לעומת 19.5% לתוצאה השניה, ההבדל משמעותי.

לא לצפות שברגע שתבצעו ותטמיעו את ה-AMP מיד תראו קפיצה בתוצאות האורגניות במובייל. גוגל מדווחת כי מדובר בעוד אלמנט שנכנס לשיקול כלל האלמנטים בדירוג האתרים. וריצ’רד גינגרס מגוגל אמר בראיון, כי ‘אם שני אתרים מגלים את אותם האלמנטים בדירוגים, למעט מהירות, אז אכן האתר המהיר יותר יעלה גבוה יותר’.

כמובן שהם המהירות משתפרת חוויית הגלישה כאמור, ואחוז הנטישה הולך וקטן, כך גם האלמנטים האחרים בדירוג משתפרים, ואם פחות אנשים עוזבים את האתר שלכם גם זה נלקח בחשבון בדירוג הסופי שלו.

איך להשתמש ב-AMP?

על מנת שיהיו לכם עמודי AMP  עליכם לבנות ולהטמיע גרסאות נוספות של התבנית או העמודים הרצויים, ב-AMP HTML.

הסיבה שאתם לא יכולים שיהיה רק עמוד אחד שהוא AMP היא שהעמוד הזה מסיר חלקי קוד רבים, ואם הוא יהיה זה שיעלה בתוצאות גם בדקסטופ, אתם תפגעו בחוויית הגלישה של משתמשי המחשב שלכם בהצגת עמוד חסר ורזה בכך לא השגנו הרבה.

AMP  נבנו ועוצבו על מנת לשפר את חוויית הגלישה של המשתמשים, וכאשר תיצרו שתי גרסאות מותאמות לכל משתמש תבטיחו את הנאתם של המשתמשים השונים. ההמלצה היא גם לשים תגית rel=canonical על מנת שגוגל לא תחשוב שיש כאן כפילויות בתוכן.

כמו כן פרויקט ה-AMP מציע הדרכות והוראות כיצד להשתמש ולהטמיע את ה-AMP, ואם אתם משתמשי וורדפרס אתם מוזמנים גם להוריד פלאגין מתאים ולהחיל אותו על האתר שלכם, על מנת שכשזה יגיע אלינו, אתם תהיו מוכנים לפני כולם

למאמר המקורי בהאבספוט 

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×