תגיות: גוגל AMP: בדרך למיליארד משתמשים חדשים באסיה

עמוד הבית>פוסטים>גוגל AMP: בדרך למיליארד משתמשים חדשים באסיה

גוגל AMP: בדרך למיליארד משתמשים חדשים באסיה

תגיות

ישנן חדשות מעניינות מהכנס הראשון של מפתחי AMP של גוגל, אשר נערך השבוע בניו יורק. הפיצ’ר של גוגל, אשר מאפשר לאתרים ליצור גרסאות מובייל בטעינה מואצת עבור התכנים שלהם, צפוי בקרוב להתפשט גם לאסיה. דיויד בסבריס,סמנכ”ל חיפוש בגוגל ומובייל פרויקט AMP, נתן את ההרצאה הפותחת בכנס, שבה הכריז, כי AMP יתרחב גם למנועי החיפוש הסיניים Baidu ו- Sogou {המהווים  90% משוק החיפוש בסין, על פי אתר Tech Crunch}  כמו גם Yahoo יפן. בכך, יצטרפו ל- AMP עוד כמיליארד משתמשים חדשים.

 פרויקט AMP, הושק ע”י גוגל לפני כשנה וחצי, באוקטובר 2015. בתחילה, הוא היה פתוח רק לכמה אתרי חדשות ומדיה גדולים {אחד הראשונים מתוכם, היה האתר של ניו יורק טיימס למשל} אך מאז, כבר נפתח לאתרים רבים נוספים, אשר ביניהם היה מנוע החיפוש בינגו, פינטרסט, לינקאדין TECHCRUNCH, EBAY, TRIP ADVISOR, BUZZFEED וגם עיתון הארץ הישראלי. באתר וורדפרס במיוחד, ניתן ליצור באמצעותו עמודי מובייל מהירים, באמצעות התקנת תוספים מתאימים.

ל- AMP, צפויים להצטרף גם 300  מיליון בלוגים של טאמבלר

כיום 860,000 דומיינים ברחבי העולם, עושים שימוש ב- AMP, מספרם הנוכחי של עמודי AMP, עומד על 1.7 מיליארד ומדי שבוע, מצטרפים אליהם, 35 מיליון עמודים חדשים. ברבעון השני של השנה, אתר טאמבלר, היה מהראשונים לאמץ את AMP ואף צפוי להוסיף יותר מ-300 מיליון בלוגים לפרויקט בשבועות הקרובים. בנוסף, על אף שהפרויקט יועד בתחילה עבור אתרי חדשות בלבד, הוא התפשט בהמשך לתחומים נוספים כגון: אתר מסחרי מקוון והראה אפליקציות מסרים מידיים שנבנו ע”י  AMP.

על אף שגוגל אמרה בעבר, כי AMP לא מהווה גורם דירוג, ידוע, כי מהירות הטעינה מהווה גורם דרוג ולפיכך, הסברה ש- AMP יכול להשפיע בעקיפין על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. דוגמאות נוספות של השפעה על דירוג האתר, מתבטאת בזמן השהייה. בסבריס, ציין בהרצאתו שלינקאדין חוותה עלייה של 10% בזמן השהייה בעמודי AMP באתר שלה, בהשוואה לעמודים הרגילים.

 

יש גם באגים: AMP יוצר בעיות בגוגל  אנליטיקס

לאור כל הנתונים המחמיאים ותוכנית שנראות מרחיקות לכת, יש לזכור, כי AMP, לא  מוגן מבעיות. על פי המאמר שפורסם ב- Marketing Land  השבוע,  קיים קושי לבצע מעקב אחרי הביצועים של עמודי AMP בגוגל אנליטיקס. את כל הפירוט תכלו למצוא בבלוג של יועץ ה- SEOO כריסטיאן אוליברה, אך להלן, כמה נקודות מרכזיות:

מבקר ייחודי שנכנס לאתר יוניק יכול להיות מדווח בטעות כעוד ארבעה מבקרים

כאשר גולשים עוברים מעמוד AMP לעמוד רגיל באתר, זה עלול לגרום ליצירת סשן נוסף, למרות שמדובר באותו סשן.

בגלל שנוצרים סשנים נוספים, כאשר מדובר באותו הסשן בעצם, אחוז הנטישה של עמודי AMP, עשוי להיראות גבוה מהרגיל, כי זה עשוי להיראות כאילו המבקרים באתר, נוטשים אותו תוך זמן קצר, למרות שזה אינו המקרה.

כאשר גולש AMP, עובר לעמוד רגיל באותו הסשן, מספר הצפיות בעמוד בסשן, עשוי להיראות נמוך מהמספר האמיתי.

כשאר גולשים מגיעים לעמוד AMP מחיפוש אחר ואז עוברים לעמוד אחר, זה יכול להיראות כאילו הגולשים החדשים מגיעים מהפניות {referral traffic} ולא מהחיפוש.

 

 מה אתם צופים ל- AMP?

מה התרשמותכם מ-AMP עד עכשיו?, האם לדעתכם פייסבוק צפויה לתת קונטרה ולתגבר את ה-  Instant Articles שלה בתגובה {או שאולי היא עשויה לבצע  מהלך אחר?} האם גם לכם יצא להיתקל בבעיות אנליטיקס וכיצד {ומתי} אתם חושבים, כי גוגל עשויה לפתור אותן?

 

קונספט1- כך תגיעו למקומות בראשונים בגוגל

חברת קונספט1, הוקמה בשנת 2006 והיא בונה ומקדמת אתרים, מתמחה בשיווק הדיגיטלי ופתרונות פרסום מגוונים. קונספט1, תעניק לכם את חבילת השירותים השלמה שתקפיץ אתכם למקומות  ששם אתם אמורים להיות. לחברה, יש את כל הכלים לשדרג את העסק שלכם. ניתן לתכנן, יחד עם נציגנו המקצועיים את אסטרטגיית הנוכחות שלך באופן שקוף.

למאמר המקורי ב-search engine land

גוגל AMP: בדרך למיליארד משתמשים חדשים באסיה
ציון: 5/5 (מדרגים 1)

!מחזירים תשובה בטיל

משרד החברה

שפרינצק 7 , עפולה  - תיבת דואר 2667

צ'אט חי!