צעדים להתאמת האתר שלכם לעדכון מובייל פירסט של גוגל

5 צעדים להתאמת האתר שלכם לעדכון מובייל פירסט של גוגל

עדכון חיפוש המובייל של גוגל ממשיך להתקרב אלינו, והבלוגר ראיין שלי מאמין שהתקופה להתאים את עצמכם לחיפוש המובייל כבר מזמן כאן. בעזרת 5 צעדים חשובים הוא מסביר כיצד לעשות זאת

כפי שעדכנו כאן לפני כשבועיים, גוגל ממשיכה להתקדם לעבר אחד העדכונים המשמעותיים שלה בשנים האחרונות, העדכון בו מנוע החיפוש יסרוק את אתרי האינטרנט דרך גרסאות המובייל שלהם, וידרג את כלל תוצאות החיפוש על פי עיקרון זה.

אם עדיין לא הכנתם את עצמכם למהלך, אנחנו כאן לעזור לכם. בעזרת עצתם של search engine land והבלוגר ראיין שלי, ל-5 צעדים להתאמת האתר שלכם לסריקה טובה באינדקס ה–mobile first

1. מהירות

אנחנו כמשתמשים וגולשים מצפים מאתרים שיפעלו מהר. יש לנו אינטרנט במהירות של 40 מגה ו-100 מגה ולא נספוג או נהיה סבלניים לאתר שעולה לאט. כך גם גוגל, דאגו שהאתר שלכם עולה מהר ובייחוד במובייל. הנה כמה צעדים שיעזרו לכם בזה:

 – אופטימיזציה לתמונות – לא להעלות תמונות בגודל מלא, או בגדלים של 2 ו-3 מגה בית. אתם לא צריכים את זה, וגם האתר שלכם לא, מזערות את התמונות לגודל האופטימאלי שייפתחו מהר באתר, וכמובן שהאיכות תישמר

 – צמצמו את הקוד – כל שורה מיותרת שלא צריכה להיות בקוד האתר צריכה ללכת, קוד קצר וברור הוא מפתח לעלייה מהירה של העמוד

 – פעלו ל-caching האתר בדפדפנים – הכנסת פעולות של זיכרון זמני או Cache יעזרו לאתר שלכם לעלות מהר יותר בביקורים חוזרים

 – צמצמו בהפניות – יותר מדי הפניות בין URL  יגרמו לאתר שלכם לעלות לאט יותר

2. אל תחסמו CSS, תמונות ו-Javascript

בעבר, בעלי אתרים ומפתחים חסמו את הקודים והסקריפטים הללו לתצוגות מובייל מכיוון שהם הקשו על המכשירים לפתוח את העמודים. אך המצב כיום הוא שונה

מכשירי הסמארטפון שלנו חזקים ועוצמתיים יותר מהרבה מחשבים אישיים. הם מסוגלים להתמודד עם הרבה מאוד דברים שנציג להם. ה’בוט’ של גוגל גם הוא בעל עוצמה זו, והוא מצפה לראות ולקבל את כל התוכן הקיים באתר ולהחליט לגביו. לחסום את התוכן הזה מפניו לא יועיל לנו בדירוגים

3. עיצוב מותאם מובייל:

תחום ה-SEO  התפתח מיכולת טכנית נטו לעבודה יצירתית וכמעט אמנות. דירוגים בגוגל כיום מושפעים מהמון פרמטרים הקושרים לחוויית משתמש, וכמקדם אתרים אלה דברים שחייבים להילקח בחשבון, אנחנו חייבים להשתמש בעיצוב האתר לטובת דירוגו

עיצוב מובייל הינו תורה בפני עצמה. עיצוב רספונסיבי יכול לעשות את העבודה, אבל חייבים לבצע אותו בהתחשב בחוויית המשתמש, וקלוע לצורך של הגולשים, מצורפים מספר טיפים לעיצוב מובייל מנצח

 – לעולם אל תשתמשו בפלאש! – Apple הרגה את השימוש בFlash- למכשירי מובייל. מכיוון שמכשיריה לא תומכים בפלאש, נהיה לא רלוונטי להשתמש בטכניקה זו ולוותר על אחוז כל כך גבוה של הגולשים, עדיף להשתמש ב-html 5 או ב-Java כדי להציג את האנימציות הסרטונים ושאר התוכן מסוג זה

 – היפטרו מפופ אפים  – קריאה לפעולה וגיוס לידים זה חשוב, אבל עודף של Pop ups יתסכל את הגולשים שלכם ויגרום להם לעזוב את האתר שלכם. למעשה זו נוסחה כמעט בטוחה להגדלת אחוז הנטישה מהאתר וירידה במיקומים. לכן בכל מה שקשור לפופ אפים במובייל – עדיף לבטל את כולם.

 – עצבו ‘עבור האצבע’ – הגולשים שלכם ינווטו באתר בעזרת האצבע שלהם, קחו את זה בחשבון ותייצרו אתר ‘ידידותי לאצבע’. לחצנים מיותרים ולחיצות לא מתוכננות זה מעצבן. אפשרו להם לבצע scroll בחופשיות מבלי ללחוץ על שום דבר בטעות

4. אופטימיזציה On Page

בכל מה שקשור לאופטימיזציית העמודים בתוכן, יש לכם פחות מרחב תמרון בכל מה שקשור למובייל. לכן חשוב לייצר טייטלים ודסקריפשנים רלוונטיים ומדויקים, שיאפשרו למנוע החיפוש להבין הכי טוב במה עוסק העמוד הפנימי המיועד.

5. אופטימיזציה לוקאלית

לאחר עדכון ‘אופוסום’ של גוגל ששוחרר בספטמבר האחרון, כל מה שקשור לתוצאות מקומיות הושפע משמעותית. חיפוש לוקאלי הוא קריטי עבור בעלי עסקים שמכוונים לתנועה פיזית ולקוחות שיגיעו לעסק שלהם. מחקר של גוגל על החיפושים הלוקאליים מראה כי ההשלכות של החיפושים המקומיים הן מעבר למשמעותיות. כך לדוגמא – יותר מחצי מהגולשים שביצעו חיפוש לוקאלי בסמארטפון עבור מוצר או שירות, ביקרו בחנות או בעסק תוך יום אחד מביצוע החיפוש.

הנה כמה צעדים שיעזרו לכם להתברג גבוה בחיפושים לוקאליים רלוונטיים:

 – ציינו את העיר והאזור שלכם בטייטל

 – ציינו את העיר והאזור בכותרות ה-h1 שלכם

 – ציינו את העיר בURL

– ציינו את העיר שלכם בתגיות ה-alt בתמונות

 – ציינו את הכתובת שלכם בתוכן העמוד

 – ציינו את הכתובת בדסקריפשן

 – ודאו שיש גישה ברורה לכתובת, דרכי הגעה וטלפון

יש לנו עוד הרבה מה ללמוד ככל שגוגל תתקדם עם אינדקס ה’מובייל פירסט’ שלה. עם זאת, צעדים שינקטו היום המונעים מתוך צרכי גולשים ומנועי חיפוש שאנחנו מכירים מניסיוננו מול עולם ה-SEO  ומההיכרות עם מאפייני גולשים, בהחלט יעזרו לנו כבעלי אתרים להכין את עצמנו טוב יותר ליום בו האינדקס יושק, עדיף לא לחכות, ולהכין את עצמנו כבר היום לשינוי שיבוא.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×