להתכונן לקידום אורגני בשנת 2017

להתכונן לקידום אורגני בשנת 2017

לקראת סוף 2016 הפנים כבר פונות קדימה לשנת הקידום הבאה, ולגורמים וההשפעות שיהיו שם ויכריעו את גורל המיקומים והדירוגים של האתרים ברשת. אנחנו רוצים להציע לכם מספר נקודות להתכונן בעזרתן לשנה הבאה.

קידום אורגני הוא תחום שמשתנה באופן קבוע. אחת הדרכים המרכזיות להישאר רלוונטי במשחק, הוא תמיד להיות מעודכן בכל השינויים והמגמות, ולהתאים את אסטרטגיית הקידום שלנו אליהן. אנחנו לא אוהבים להיות מופתעים, בלשון המעטה.

נראה ששנת 2017 תהיה שנה מעניינת עבור תחום ה-SEO, עם המגמות והטרנדים הבאים, מובלטים במעט מעל לאחרים:

עלייתם של העמודים המואצים (Accelerated Mobile Pages)

פרויקט העמודים המואצים (AMP) הוא פרוטוקול קוד פתוח שהושק על ידי גוגל לפני כשנה ומאפשר לבעלי אתרים להציג את המידע בעמודי האתר שלנו בצורה כמעט מיידית ממנועי החיפוש.

הרעיון הוא שבאמצעות מספר התאמות קוד פשוטות, העמודים יעלו פי 4 מהר יותר, וישתמש בפי 8 פחות מידע. כבר עכשיו ניתן לראות (ב-Google.com) את האופן בו גוגל מטפחת את הפרויקט שלהו ומציגה את התוצאות הללו במקום של כבוד בקרוסלה מעל לשאר התוצאות, עם אייקון קטן של ברק מתחתיהן.

אפשר בהחלט לצפות שב-2017 הפרויקט ימשיך ויקבל עדיפות, ויותר ויותר מקדמים ומפרסמים יחלו להשתמש בו.למעשה, למשתמשי ה-וורדפרס ביננו, יש פלאגינים פשוטים להטמיע באתר ולהיות מוכנים ליום אשר זה יגיע אלינו.

אינטליגנציה מלאכותית (AI) משנה את הדרך בה עובד האלגוריתם:

גוגל שחררה בסוף השנה שעברה את RankBrain ופתחה את הדלת לאפשרות לימוד עצמי מכאני של האלגוריתם. בראיון ב-2015 דיווחה ענקית החיפוש, שה-RankBrainn נמצא ממש גבוה בחשיבותו כגורם בדירוג, שלישי מתוך מאות רק לאחר הקישורים והתוכן.

הרעיון הוא שמנוע החיפוש לומד כיצד הגולשים מחפשים ולומד צירופים של מילים ועובד על בסיס סמנטיקה. עם גוגל נתקלת במחרוזות שאינה מכירה, היא רוצה לדעת אילו נושאים, ישויות או עצמים מתקשרים למחרוזות חיפוש אלה על בסיס למידה של כלל החיפושים, ואף לעדכן את האלגוריתם בהתאם ובאופן שוטף.

מאז עדכון Hummingbird לא נראה עדכון משמעותי או שינוי בתחום זה, אך ניתן בהחלט לצפות שעם השנה הבאה עלינו וההתפתחות הטכנולוגית שהיא מביאה אתה, אנחנו נראה אתהחיפוש הסמנטי רלוונטי יותר ויותר, ואולי אף יביא אתו השפעות לתחומים אחרים, כמו פירושי מידע או אוטומציה שיווקית.

מיתוג פרסונאלי

מגמה של מיתוג אישי, אנושי, מאחורי אסטרטגיית הקידום שלנו היא מגמה שקיימת כבר שנים, ומוכיחה את עצמה. גוגל כבר זמן רב מחפשת פנים, שמות וזהויות מאחורי הכותבים והמפרסמים ברשת. ראינו את זה עם תמונות קטנות ליד תוצאות החיפוש, Authorship Tag ועוד מידע מובנה ותוספות של גוגל שנועדו לקדם את המוכנות שלנו לפרסם תחת שם של אדם או כותב ולא מאחורי מסכה של מותג או אתר.

למרות שמהמגה הברורה מצד גוגל, לא נראה שהשחקנים בזירת האינטרנט מאמצים את התופעה ומסתדרים לפיה, ויש כאן הזדמנות. לעבוד יחד עם גוגל ולתת לה מה שהיא מחפשת, ולבנות סמכותיות ואמון, עם הגולשים ועם מנוע החיפוש

אופטימיזציה לחוויית משתמש תהיה משמעותית ומכריעה יותר במה שקשור ל-SEO

חוויית משתמש תמיד הייתה חשובה לקידום אורגני באופן כזה או אחר. כבר היום גוגל מעדיפה ומדרגת גבוהה יותר עמודים מותאמים באופן מוצלח לסלולר, נטענים מהר יותר ובעלי נתונים חיוביים על הגולשים, אחוז נטישה נמוך, שהייה ארוכה יותר באתר וכו’. אך נראה שב-2017 המגמה הזו תגבר משמעותית. בכל מה שקשור לקידום במובייל באופן ספציפי. כבר היות כאמור אנחנו יכולים לראות את היחס המועדף שמקבלים העמודים המואצים, ונראה שחוץ מזה יהיו עוד אופנים בהם חוויית המשתמש תהיה קריטית לדירוגים של האתר שלכם בגוגל.

 למאמר המקורי בפורבס

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×