המדריך המלא לקידום On-Site

המדריך המלא לקידום On-Site

עידן האינטרנט הביא את כל בעלי העסקים, קטנים וגדולים כאחד, לבנות אתרי אינטרנט יפים ומרשימים כדי לקבל חשיפה גדולה גם ברחבי הרשת.

בכל יום ישנם מיליארדי גולשים המשתמשים ברשת האינטרנט ברחבי העולם, ובמיוחד במנוע החיפוש של גוגל. מספרי הגולשים בכל יום במדינתנו הקטנה אינו נופל ממספר זה, ניתן לומר כי יש מקרים בהם נמצאים גם מיליוני גולשים בכל רגע נתון ברשת ומחפשים מידע כזה או אחר.

כמו שכל בעל עסק יודע, הוא לא יכול להסתפק בפתיחת חנות או חברה ולחכות שהלקוחות יגיעו אליו. הוא צריך לשווק ולפרסם את העסק בכל הערוצים כדי לקבל חשיפה, ולמשוך כמה שיותר לקוחות. כך בדיוק אותו בעל עסק צריך לעשות כשהוא מקים אתר חדש – עליו לקדם את האתר כמה שיותר באופן שוטף, כדי להיות רלוונטי תמיד ברחבי רשת האינטרנט העצומה.

בגדול, תהליך של קידום אתרים מורכב מכמה רגליים: אופטימיזציה, תוכן וקישורים. במאמר הנוכחי נתמקד בחלק של האופטימיזציה (Onsite SEO).

שיפור האתר מבחינת כל ההיבטים

ובמילה אחת אופטימיזציה. למרות השם המפוצץ, מדובר בסך הכל במספר תהליכים שונים שיש לשפץ ולשפר באתר כדי שיהיה איכותי ככל הניתן. אותם תהליכי אופטימיזציה ישפרו את האתר באופן האופטימלי ביותר הן מבחינת חוויית המשתמש של הגולשים השונים, והן מבחינת הרובוטים הקטנים של גוגל שתפקידם הוא לסרוק דפי אינטרנט באופן קבוע ולקבוע אלו אתרים איכותיים במיוחד – ולכן מקומם להיות בין תוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש.

הטמעת קישורים פנימיים

אחת מהדרכים היעילות והטובות ביותר לשיפור האתר היא באמצעות הטמעת קישורים במגוון דפי האתר. מכיוון שכל אתר מכיל כמות מידע גדולה מאוד, אותם קישורים פנימיים מסייעים לגולשים הנמצאים באתר להתמצא בקלות ובנוחות בין כל הדפים הקיימים ולמצוא את המידע שהם חיפשו בקלות ובמהירות.

כנראה בגלל הטכנולוגיה המתקדמת של היום הפכנו להיות דור מעט עצלן, לכן אם גולש מגיע למצב שעליו “לחפור” בין כל דפי האתר ולהתאמץ כדי למצוא את מבוקשו – הוא פשוט ייצא מהאתר בו הוא נמצא, וככל הנראה א יחזור אליו לעולם.

נוסף על חווית המשתמש החיובית של הגולשים, אותם קישורים פנימיים מהווים מעין אסמכתא לרובוטים של גוגל כי האתר אינפורמטיבי ונגיש לגולשים ולכן הם יעניקו לו נקודות זכות על כך.

כתובת אתר ברורה וקריאה

כאשר עסק חדש נולד, נולד גם שם מיוחד שמייחד אותו. רצוי שהשם של העסק יהיה כמה שיותר מקורי, אך גם שיהיה רלוונטי לעסק עצמו. לדוגמה עסק של מוצרי תאורה לעולם לא יבחר בשם “רוכבים אל החופש”, כי אין שום קשר בין מה שהעסק מציע לשם שמתאר אותו.

מאותה סיבה בדיוק, כל עסק שמקים אתר אינטרנט ירצה שכתובת האתר שלו תהיה ברורה ורלוונטית ככל הניתן. כתובת האתר, ובשמה הנוסף URL, מופיעה בחלק העליון של האתר וכוללת את שם האתר, שם הדף הפנימי שנמצאים בו בזמן נתון וסיומת הכתובת שבארץ היא לרוב co.il.

כדי שהגולשים ידעו כל הזמן באיזה עמוד באתר הם נמצאים, וגם כדי שיוכלו להבין את התוצאות שהם קיבלו במנוע החיפוש והאם הן רלוונטיות אליהם – מומלץ להעדיף לבחור בשמות וביטויים הרשומים באנגלית ולא בעברית, מכיוון שבאנגלית כל הכתובת נראית עם סימנים ותווים לא קריאים כלל.

שיפור מהירות טעינת האתר

מרוץ החיים המטורף שכולנו נמצאים בו הפך אותנו למעט חסרי סבלנות, כך שכמעט כל דבר אנו מצפים לקבל כאן ועכשיו. כאשר גולש נכנס אל אתר אינטרנט איטי במיוחד שלא נטען כעבור שניות בודדות, הוא פשוט ייצא ממנו ויעבור לאתר הבא בתור.

ישנם גורמים שונים המשפיעים על זמן מהירות טעינת האתר, שהגורם המרכזי הוא המדיה שנמצאת באתר. כדי שהאתר יהיה יפה ומושך כמה שיותר, משתמשים בסוגים שונים של מדיה המוטמעים באתר כמו תמונות וסרטונים צבעוניים ומעניינים.

אותם קבצי מדיה מעמיסים על האתר מכיוון שכל קובץ כזה שוקל לפחות כמה מאות קילובייט במקרה הטוב, ובמקרה הרע כמה עשרות ג’יגה בעיקר עבור סרטונים. כדי שהאתר לא יושפע מאותם קבצי מדיה כבדים, מומלץ להשתמש בכמה תוספים מצוינים המותקנים באתר, כך שבאופן אוטומטי הם ימירו את משקל הקובץ למינימום האפשרי תוך כדי שמירה על איכות וחדות התמונה או הסרטון.

הקפידו על כותרות ותיאורים רלוונטיים

בשיעורי ספרות והבעה בבית הספר המורים הקפידו אתנו על כתיבת כותרות ברורות לחיבורים, וגם לימדו אותנו על חשיבות הפתיח של כל חיבור שכזה. אותם שיעורים לא היו לחינם, גם בתחום האופטימיזציה של אתרים קיימת חשיבות גבוהה לבהירות ורלוונטיות של הכותרות והתיאורים באתר.

הכותרות והתיאורים של האתר נקראים תגיות מטא, והם מופיעים בקוד של כל דף באתר. אותן תגיות מטא מופיעות באופן חשוף וקריא גם כלפי הגולשים, הלוא הם אותם כותרות ותיאורים המופיעים במנוע החיפוש בגוגל (הכותרת מופיעה בצבע כחול והתיאור בצבע שחור-אפור).

מומלץ להקפיד על כותרת קצרה ועניינית כמה שאפשר, ללא התאבדות על הכללת מילת מפתח כדי לנסות לתת קידום לאתר. עדיף להיות ברור וענייני מאשר לרשום כותרת שאיננה הגיונית או נכונה תחבירית. התיאור צריך להיות גם הוא קצר וענייני ככל הניתן, עם קשר והמשך ישיר לכותרת שנבחרה. ככל שהכותרות והתיאורים יהיו יותר מעניינים ומושכים, כך גולשים רבים יגלו סקרנות ויקליקו עליהם כדי להיכנס לאתר.

הוספת כפתורי שיתוף

אם כבר השקעתם באתר יפה, איכותי ומעוצב וודאי תרצו שכל הגולשים ייהנו ממנו כמה שאפשר. כאשר גולש נתקל באתר שנראה לו רלוונטי ומעניין, אם זה תוכן מקורי ומסקרן, מדריך איכותי ויעיל או אפילו סרטון מגניב במיוחד – הוא ירצה לשתף את אותו תוכן מעניין עם חבריו.

כדי שהוא יוכל לעשות זאת, זכרו להוסיף כפתורי שיתוף במקום בולט באתר. מומלץ לבחור בכפתורי שיתוף פופולריים ורלוונטיים לאתר שלכם כמו פייסבוק, טוויטר, אימייל או ווטסאפ. אם האתר שלכם מציג בעיקר מדיה כמו תמונות וסרטונים, כדאי להוסיף גם כפתור שיתוף לפלטפורמות פופולריות למידה כמו פינטרסט או אינסטגרם.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×