קידום אפליקציות בגוגל

קידום אפליקציות בגוגל

אתגר חדש ניצב אל מול מפתחי האפליקציות ואנשי השיווק כאשר גוגל החלה לאנדקס תוכן פנימי באפליקציות. כיצד נוכל לקדם את תוכן האפליקציות בגוגל?

אינדוקס אפליקציות בגוגל

סיימנו תהליך של פיתוח אפליקצייה, מה עכשיו? לאחרונה גוגל התחילה לאנדקס את האפליקציות. כיוון שפעולות האינדוקס לאפליקציות לא היו אפשריות עד לאחרונה, יכולנו למצוא את האפליקציות רק דרך חנות האפליקציות. דירוג האפליקציות על ידי החנות מתבטאות לפי שני פרמטרים: נתוני המטא ושיקולי העריכה.

המצב יצר מספר בעיות עבור גוגל:

  1. כתוצאה מהמצב, חיפוש אפליקציות על ידי המשתמשים לא נעשה בעזרת גוגל.
  2. לגוגל היה קושי לשלוט על המידע הנתון באפליקציות, כיוון שלא הייתה סיבה למפתחים להתאים את המידע הפנימי באפליקציה לצורכי החיפוש. בדרך זו גוגל החמיצה רווח כספי עצום.

ישנן שתי קטגוריות בסיסיות לתוצאות החיפוש, הראשונה שבהן היא, App Packs – תוצאות המקשרות לדפי ההורדה של האפליקציות בחנות. הקטגוריה השניה היא המיקומים בתוצאות החיפוש – המיקומים תלווים בעיקר בכותרת האפליקציה, בתיאור, בדירוג ובביקורות.

Deep Links – תוצאות המקשרות למסכים פנימיים בתוך האפליקציה. גוגל הציגו קישורים עמוקים בתוצאות החיפוש במספר דרכים. ישנן תוצאות סטנדרטיות, וישנן תוצאות הכוללות פיצ’רים ויזואליים (כפתורי התקנה, אייקונים…). הצפי העתידי הוא שהקישורים הפנימיים יציגו את אייקון האפליקציה. על ידי לחיצה על כפתור קטן, ייפתח הקישור לאפליקציה. כך תתאפשר הבחירה למשתמשים בין קישור פנימי לבין קישור אינטרנטי.

חשוב לציין, הקונטקסט של החיפוש מגביל לעיתים את הנראות של הקישורים. סוג הדפדפן בו נעשה החיפוש משפיע על התוצאות. לאלו בעלי חיבור אינטרנט איטי, גוגל בתהליכים שיאפשרו הצגה בסיסית של תוצאות חיפוש והסתרה של תוכן עשיר. קישורים עמוקים מאפליקציות יוצגו כקישורים פשוטים.

 

החשיבות של אינדוקס אפליקציות ל- SEO

ללא אפליקציות באינדקס גוגל תהיה חסרת מידע נרחב. אסטרטגיית הקידום במובייל גילתה שינוי משמעותי בשל האפשרות לאנדקס אפליקציות מהחנות. בזמן שמנוע החיפוש של גוגל יכול לעבד תוכן פנימי הקיים באפליקציות, נוצר יתרון משמעותי לחיפוש בגוגל לעומת חיפוש בחנות האפליקציות. ישנם יותר לקוחות פוטנציאלים בשל הקהל הרחב אליו גוגל מגיעה.

בכנס המפתחים האחרון של גוגל, החברה הבהירה כי היא בעיצומו של תהליך העונה לפתרון לסריקת אפליקציות (ללא התאמה לאינטרנט). אם נסתכל מנקודת המבט של אנשי שיווק, המשמעות היא שתוצאות החיפוש במובייל ינהרו במסות גדולות של מתחרים חדשים.

אולם, קטגוריות גדולות כמו קטגוריית המשחקים עלולה לשבש את תוצאות החיפוש, כיוון שלרובן אין גרסת אינטרנט תואמת.

גוגל בעלת אלגוריתם הקובע איך לדרג את התוכן הפנימי בתוצאות החיפוש במובייל. רכיבי האלגוריתם אינם יודעים.

הגורמים המשפיעים על קידום בגוגל של קישורים עמוקים:

מיקום

מצב ההתקנה –

ישנה עדיפות בתוצאות החיפוש לאפליקציות המותקנות במכשיר המשתמש. הגורם משפיע רק על המשתמשים הרשומים בגוגל בזמן החיפוש.

הטעמה נכונה של App Indexing – יש לוודא שההטמעה נכונה מבחינה טכנית. גוגל לא יסרקו מסכים פנימיים בהם יש שגיאות טכניות.

תגיות –

כמו בקידום אורגני, לתגיות המטא יש תפקיד משמעותי בדירוג בגוגל. חשוב להכיל את אסטרטגיות הקידום האורגני על דפי האתר המקבילים.

גורמים המשפיעים לרעה על קידום האפליקציה

חוסר התאמה בתוכן –

כאשר האפליקציה עם תוכן לא תואם לאתר האינטרנט, גוגל לא תאנדקס את המסכים.

Interstitials – באנרים המופיעים מעל תוכן האתר. באנרים כאלה ניתן להוסיף לאפליקציות. לרוב, גוגל אינה תומכת בשיטת פרסום זאת.

טענתם של גוגל היא שהבאנרים הם אלו המשפיעים לרעה על המיקומים, וכתוצאה מכך, נוצרת מניעה מגוגל לייצר התאמה בין האפליקציה לאתר. המלצתנו למפתחי האפליקציות היא להימנע מהמודעות האלו, העדיפו באנרים בתחתית המסך.

איך קידום אפליקציות עוזר לקידום האתר בגוגל?

על פי גוגל, מסכים פנימיים מאונדקסים הינם גורם דירוג חיובי עבור הדפים המקושרים אליהם. ישנה עלייה של כשליש בדפי האתר, אם סומנו הקישורים העמוקים נכון. מכיוון שתוצאות החיפוש מסוג App Carousels ו- App Packs נוטים להופיע בראש תוצאות החיפוש, הופעה בהן גורמת לעליית החשיפה, כתוצאה מכך תופסת מקום שהיה יכול להוות מקום למתחרה אחר בתוצאות הרגילות.

העתיד של קידום אפליקציות בגוגל – Now on Tap

בעדכון הבא יתווסף פיצ’ר הנקרא Now on Tap, מטרתו לשלב יותר לעומק בין Google Now,  לבין מכשיר האנדרואיד. כתוצאה מכך, אפליקציות מאונדקסות יקבלו חשיפה גבוהה יותר.  מטרתה של מערכת ההפעלה היא לאפשר לגוגל לסרוק מסך מכל אפליקציה, כך תוכל לקרוא את קשר הטקסט המוצג, לחזור על שאלות חשובות ולהציג אפליקציות התואמות את אופיינו .

תפקידו של הפיצ’ר אמנם מוגדר רק במסכים פנימיים הרשומים בגוגל, אבל הצפי הוא גדילה משמעותית במעורבות האפליקציה, והגדלת מספר ההורדות.

התכנון של גוגל לעתיד הוא לסרוק את הטקסט המוצג במסך האפליקציה וכך להבין את ההקשר עבור Now on Tap. המשמעות היא שגוגל שומרים על הזכות להעביר משתמש מאפליקציה כזו, לאחרת. לכן, הוספת האפליקציות לאינדקס של גוגל הינה חלק משמעותי ואסטרטגי  למשווקים.

חשוב להבין, גוגל נותנים עדיפות לאפליקציות בתוצאות החיפוש של מילות מפתח מסוימות. מתחזקת ההכרה בחשיבות של קידום אפליקציות בגוגל. הדרך העיקרית להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל, היא להיות אפליקציה מאונדקסת.

ביטויים כמו “games” או “editor” אוטומטית מקפיצים תוצאות מסוג App Packs ו-App Carousels, וגוגל גם מבליטה אפליקציות בשאילתות הקשורות בשירותים ובפעולות כמו “מצא מסעדה”, “צפייה בטלוויזיה” וכדומה. וכשהתוצאות מסוג App Packs ו-App Carousels מופיעות בגוגל הן לרוב דוחקות את הקישורים הסטנדרטיים לתחתית הדף.

בסופו של דבר, עבור שאילתות מסוימות, אין לתוצאות הרגילות דרך להתחרות בתוצאות החיפוש המיוחדות של האפליקציות, והאסטרטגיה הטובה ביותר תהיה להתמקד בהן ולאו דווקא בקישורים פנימיים.

כיצד נגרום לגוגל לאנדקס מסכים פנימיים באפליקציה?

ההנחיות ברורות ומפורטות במדריך של גוגל ל- App Indexing.

ישנם שלושה שלבים:

  1. קוד לאפליקציה המאפשר סריקת קישורים עמוקים.
  2. קוד לדפי האתר המקבילים לקישורים עמוקים.
  3. התאמת אינדקס פרטי למשתמש (חיבור בין המשתמש לבין מסכים פנימיים של האפליקציה).

ישנה אפשרות לשנות את סדר הפעולות אם האפליקציה עדיין בשלבי פיתוח.  חשוב לציין , ללא הצעד השני האפליקציה לא תירשם באינדקס של גוגל, וכך לא תופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.

לסיכום

 

אינדוקס אפליקציות ותוכן פנימי משנים את נוף השיווק.

התוכן הפנימי משתלב באסטרטגיית ה – SEO.

אנשי השיווק וקידום האתרים מקבלים הזדמנות אדירה בשינויים אלה, חובה על כל משווק להישאר מעודכן בהתאם לשינויים החלים מתקופה לתקופה.

ולמרות זאת, יש לציין שלא כדאי להסתמך על קידום קישורים פנימיים באפליקציות כמקור עיקרי לתנועה מגוגל.

טכניקות השיווק הן לאתרים והן למובייל נותרות חשובות לשיפור הנוכחות במנועי החיפוש. גוגל מייחסים חשיבות אדירה לתוכן האתר, ונשענים על התאמה בין תוכן האפליקציות לתוכן האתר.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×