מעבירים אתר או חנות לעיצוב חדש?

מעבירים אתר או חנות לעיצוב חדש?

בשלב מסוים בחיי כל אתר מגיע הרגע בו צריך לשדרג, לעבור למערכת חדשה, לשנות שפה עיצובית או מיתוג. אבל מה קורה אם האתר ותיק ובעל מיקומים בגוגל? איך עושים את השינוי מבלי לפגוע בכל הטראפיק שכבר זורם לאתר?

ריכזנו את הנקודות החשובות בשינוי מבנה, עיצוב או מרכיבים באתרי תדמית וחנויות, מהניסיון שלי, אם תדבקו לנושאים האלה המעבר יהיה חלק, והגולשים האורגניים יהנו מהעיצוב החדש שלכם בלי לפספס אף אחד 🙂

הנחיות גורפות לעמודים

ה-URL  של כל העמודים חייב להשתמר, למשל עמוד  –

http://www.yourdomain.co.il/url

צריך להישאר ב-URL  הנוכחי שלו ובו המרכיבים של אותו עמוד

במידה וחייבים לעשות שינוי ב-URL (באם חייבים לעשות שינוי כזה אני מאוד ממליץ להיוועץ קודם באיש SEO) יש לייצר הפניות 301 מה- URL הקיים לזה החדש. התוכן בעמוד החדש לא יכול להיות שונה מהותית מהעמוד שעד כה הופיע וההפניה חייבת להיות 301.

תפריטים ראשיים

תפריט עליון – יש להשאיר את הקישור לדף הבית, עמוד אודותינו ועמוד יצירת קשר. הלוגו חייב להמשיך לקשר לעמוד הבית.

תפריט קטגוריות ראשיות – באתרים רבים אנו רואים את הצגת הקטגוריות הראשיות בצורה של תמונות או אייקונים, ובקישורים לעמודי הקטגוריות בטקסט חי. יש להשאיר את הקישור של הקטגוריות, ניתן להחליף את התמונות או האייקונים לעיצוב אחר, כאשר הקישור מהתמונה והקישור החי מהלל צריך להישאר ולהפנות לעמודים הנכונים

תפריט קטלוג מוצריםכל התפריטים צריכים להישאר ולהפנות לעמודי הקטגוריות מטקסט חי כמו שקורה כעת, לפחות לשלב המעבר. לאחר מעבר תקין, אם תרצו להוריד או לאחד קטגוריות אפשר לעשות זאת בהדרגה, בהנחה שהאיחוד הוא מתאים ומוצרים מהחנות שלכם לא מגיעים לקטגוריות שלא קשורות אליהם

תפריט פוטר – חייב להישאר כפי שהוא עם כל הקישורים בו

טייטלים + דסקרפשנים

בכל עמוד יש לשמר באופן מוחלט את תגיות title + description  כאשר גם בעמודי קטגוריות, מוצרים, מאמרים ועמוד הבית תגיות ה- title + description צריכות להישאר ללא שינוי בכלל לפחות לשלב המעבר, לאחר מעבר תקין אפשר להתחיל לשנות בהדרגה.

מודולים לריענון התוכן בכלל העמודים:

באתרים מקודמים רבים אנחנו יכולים לראות מודולים שמקדמים תוכן חדש לעמוד הבית ולעמודים באתר באופן אוטומטי. הדבר יעיל לקידום ומאפשר ריענון של העמודים באתר עם כל תוכן חדש שעולה. המודולים צריכים להישמר לטובת ריענון התוכן בכלל העמודים באתר. את המלל שמאמרים ובטיפים שעולים ניתן לשנות

מאמרים וטיפים עולים לאתר באופן קבוע ויש לתת להם ייצוג עם כותרת המאמר + טיזר מהמאמר בכל העלאה של תוכן. בעת העלאת טיפ הטיפ כולו מוצג באתר ועליו להישאר ככה.

גרסה רספונסיבית:

כאשר נפתח המסך במובייל – הטלפון (אם יש) צריך להיהפך ללחיץ ולתת אפשרות לחייג אוטומטית מהסמארטפון

שימוש בפלאש:

בקצרה – אין לעשות שימוש בפלאש במרכיבים החדשים של האתר כלל. כל אנימציה, סרטון או אלמנט גרפי באתר חייב להיות אך ורק בפורמט שמנוע החיפוש יודע לקרוא ולהציג, כמו גם מכשירים סלולאריים

 דחיסת GZIP

מהירות האתר ועלייתו היא מרכיב קריטי בקידום שלו. תדאגו שבכל העמודים באתר באופן גורף ובעמודים באתר באופן ספציפי תהיה מופעלת דחיסת GZIP, אין לשנות את זה ואין להעלות ולהפעיל עמודים עם קבצים כבדים או עם קוד CSS  שאינו מכווץ, שמכביד על עליית העמודים.

קישורים שבורים

יש לשמור את הקישורים באתר, הן הקישורים האוטומטיים והן הקישורים הידניים

קישורים אוטומטיים – קישורים שנוצרים באופן שוטף על ידי המערכת, תפריטים, מודולים וקישורי תמונה היוצאים מהרכיבים של האתר. שינוי בקישורים אלה יוביל לסריקה מחדש לא נכונה של גוגל ולעמודים ריקים ללא התוכן שהמנוע חיפוש התרגל לקבל.

קישורים ידניים – קישורים שהוזנו ומוזנים באופן שוטף ידנית לתוך עמודי האתר. עמוד מאמרים בעיקר. שינוי בקישורים אלה יוביל לעמודים שבורים

שינוי ב-URL – שינוי URL לעמוד מסוים יכול לפגוע הן בקישורים האוטומטיים והן בקישורים הידניים. מנוע החיפוש יגיע לעמוד ריק, וחמור מכך הגולשים יגיעו לעמודים ריקים, מה שיפגע בדירוג האתר ובחוויית המשתמש

תוכן רזה

בעמודים חדשים במידה ויוספו לאתר חייב להינתן דגש על תוכן. אם יש עמודים חדשים שמורכבים מתוכן רזה אשר לא צפוי לתת מענה לגולשים עבור השאילתה הספציפית אותה ביקשו צפוי להיענש מגוגל על ידי עדכון פנדה

במידה ובכל זאת נעשה שימוש בתוכן רזה, תוכן זה חייב לתת מענה לגולש עבור השאילתה בה הוא מוצג, ולהיות מעובה באלמנטים אחרים דוגמא סרטון, או גלריית תמונות וטופס ליצירת קשר. לא להשאיר עמודים רזים ללא מענה.

מערכות ניטור נתונים:

באתר קיימים קודי מעקב – אנליטיקס וכלי ניהול אתרים של גוגל. אין להוריד את הקודים הללו ולא לשנות בהם שום דבר מהותי בזמן המעבר, יש להמשיך ולעקוב אחרי הנתונים שהם אוספים מהאת באופן קבוע גם בזמן ביצוע שינויי בעיצוב ובתוכן.

תוכן above the fold:

בגדול מתייחס לכל מה שנמצא בכל עמוד באתר לאחר הגלילה. דגש חשוב שצריך להישמר באתר הוא שלא מכניסים תוכן חדש בעל אופי פרסומי או אגרסיבי לפני התוכן המהותי של האתר כעת.

התוכן שנמצא באתר הוא מוצרים וקטגוריות בעיקרו. כל באנר, פרסומת או רכיב באתר שידחוף את התוכן למענו הגיע הגולש לאתר ישפיע על דירוג התוכן הזה, ובאופן ישיר על הדירוג שלו בגוגל.

כמו כן העלאת פרסומות או באנרים באופיים מקיימים פחות איכות מבחינת מנוע החיפוש ומבחינת המענה לגולש ובכך פוגעים בחוויית המשתמש ובאופן עקיף בדירוג שלו בגוגל.

עמוד הבית:

הקטגוריות הראשיות צריכות להישאר בסדר הקיים, כאשר החשובה מצד ימין והפחות חשובה מצד שמאל

תצוגת מוצרים בעמוד הבית צריכה להישמר, אין לדלל את תצוגת המוצרים שבעצם מקדמת לעמוד הבית את המהות של מה שהאתר מוכר. ניתן לשנות את המוצרים אבל לא להוריד לגמרי את התצוגה

תוכן שיווקי על החברה – ניתן להחליף תוכן אבל לשמר את המבנה הכללי, ולדאוג שהתוכן שנמצא בעמוד הבית מתייחס לתחום אותו מקדמים ולא לחרוג למלל לא רלוונטי.

עמודי קטגוריות:

עמודי הקטגוריות מורכבים בדרך כלל ממספר מאפיינים ראשיים:

תצוגת המוצרים בקטגוריה – תצוגה זו צריכה להישמר הן מבחינת המבנה – כאשר שם המוצר, התמונה וטיזר מילולי על המוצר מוצג כבר בעמוד הקטגוריה, הקישור למוצר משם הקטגוריה חייב להישמר, כפתרו לפרטים נוספים הוא לשיקולכם.

מהות המוצרים – אין לערבב בין מוצרים בקטגוריות שאינן קשורות ישירות למוצר, אין לאחד קטגורית או להוריד קטגוריות קיימות לדילול התוכן המקוטלג באתר על מנת לא לייצר עמודים ריקים אליהם התרגל מנוע החיפוש להגיע.

במידה וחייבים לאחד קטגוריות יש לשים לב שלא פוגעים באיכות מיקוד הקטגוריה, ושמבוצעת הפניה 301 מהקטגוריה הקיימת לתצוגתה החדשה

מתחת לתצוגה המוצרים קיים תוכן כתוב על הקטגוריה של המוצרים. אין לשנות את המבנה, ניתן לשנות את התוכן, אבל בשינוי התוכן חובה לשמר את המהות הכללית של המסר.

אין להשתמש במילות מפתח בצורה מופרזת, לא להכניס הרבה פעמים את המילה המקודמת. אבל לשמור על כך שהעמודים אכן מכילים את המילים עליהם העמודים מופיעים בתוצאות החיפוש

מבחינת מבנה, יש לשמר מבנה ברור ומסודר, חלוקה לפסקאות ולסעיפים, ותתי כותרות לסעיפים. מבחינת עיצוב הטקסט באתר ניתן להשתמש באפקטים הקיימים או להוסיף עיצוב לתוכן, כל עוד הטקסט נשאר טקסט חי.

עמודי מוצר

יש לשמר את מרכיבי העמוד מוצר להלן:

שם המוצר

תמונה מרכזית + תמונות נוספות אם יש

סרטון תדמית (אם יש)

מחיר

מפרט טכני

מאפיינים מילוליים

מחשבון תוספות ושדרוגים

במידה ורוצים לשנות את המאפיינים המילוליים ניתן לעשות זאת על פי הדגשים הבאים:

אין לשנות את מבנה התוכן באופן מהותי ויש לדאוג שהעמוד ממשיך לדבר על אותו הנושא בו הוא עסק עד כה, כמובן ניתן לשנות את הניסוחים גם באופן משמעותי כל עוד שומרים על המהות, כמו כן לא לדלל את התוכן יותר מדי, ולא להפוך את המלל לתוכן רזה מדיי

אין להוריד כותרות או לשנות פסקאות לגמרי אלא לשמור על מבנה מסודר של חלוקה לפסקאות וסעיפים, עם תתי כותרות לכל סעיף.

אין להכניס באופן מופרז את מילות המפתח הרלוונטיות כדי שלא ייראה מאולץ, אך לא לזנוח לגמרי את שם המוצר או הקטגוריה שלו במלל השיווקי שבעמוד המוצר

כאמור הרבה מהדגשים כאן הם לחנויות ואתם יכולים להקביל אותם לעמודי שירותים או עמודים שיווקיים באתר התדמית שלכם. כמובן שיכול להיות שתעבירו אתר ולא תעשו חלק מהדברים ותצאו מזה בשלום 🙂 אבל קצת תשומת לב לפרטים האלה לא יכולה להזיק, וגם לא תעצבנו את הגולשים החוזרים שלכם

בהצלחה!

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×