עמודי AMP החלו להופיע בתוצאות חיפוש בגוגל

עמודי AMP החלו להופיע בתוצאות חיפוש בגוגל

העמודים המואצים (דפי AMP) כבר כאן וזה לא עניין שעתיד לבוא או נבואה רחוקה. דפי ה-AMP שמופיעים ב-google.com כבר מתחילת השנה, הגיעו ל-google.co.il ואנחנו מתחילים לראות יותר ויותר תוצאות לשאילתות בעברית. איך להתארגן ומה צריך לעשות? התשובות (או לפחות חלקן) לפניכם

לקראת סוף שנת 2016, ועם הפנים לכיוון 2017 וכל מה שהיא הולכת להביא איתה, הקידום האורגני והתוצאות בגוגל עוברות לא מעט שינויים. בנוסף לדיווח מלפני מספר ימים על תמונות בתוצאות החיפוש האורגניות בסלולר, עכשיו אנו מבחינים בעוד שחקן חדש–ישן שמצטרף לתוצאות החיפוש במובייל – דפי AMP.

הטכנולוגיה, שגוגל מקדמת כבר מתחילת השנה הנוכחית, ושבאה לתת קונטרה ותחרות לכלים נוספים למובייל של המתחרים, דוגמת Facebook instant Articles ובעצם מציגה עמודים סופר מהירים, להעלאה וצפייה במכשירי הסלולר בלבד. כאן למשל, אתם יכולים כבר לראות תוצאת AMP (כל הכבוד למקסי סייט 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דפי ה-AMP מדווחים ככאלה העולים פי 30 מהר יותר מדפי אינטרנט רגילים, וליתר דיוק, בעוד לדף אינטרנט ממוצע לוקח כ-22 שניות לעלות במלואו, דפי ה-AMP עולים ב-0.77 שניות, מה שמעלה משמעותית את הסיכוי להישארותו של הגולש, וכך לעלייתו של האתר בדירוגים בגוגל.

אז מה צריך לעשות על מנת להטמיע את עמודי ה-AMP?

בגדול מדובר בפעולה יחסית פשוטה, בה עלינו להכניס התאמות של AMP לקוד ה-HTML. בין אם מדובר במערכת ניהול קוד פתוח או במערכת שיצרתם ללא הישענות על CMS מסוימת, אתם יכולים לייצר את הקוד הרלוונטי ל-AMP  בעזרת צעדים והמדריכים שמופצים על ידי amp project, למשל כאן.

בנוסף להתאמות שתוארו כאן, ניתן ורצוי יהיה להוסיף מידע של schema.org המצביע על היותו עמוד AMP. זה לא הכרחי על מנת שגוגל או מנוע חיפוש אחר יבין שאכן מדובר בדף AMP , אבל זה כן יעזור לכם להופיע ביתר קלות ב’קרוסלות’ של עמודי ה-AMP שיקודמו על ידי גוגל בעתיד, וכבר מקודמות ומוצגות ב-google.com

דפי AMP  למערכות WordPress  ו-Drupal:

אם אתם משתמשים במערכת CMS דוגמת וורדפרס או דרופל, אז כבר באו אנשים טובים ועשו את ההתאמות הנדרשות ל-AMP לפניכם, ומומלץ להיעזר בהם. תוכלו למצוא פלאגינים של AMP, לוורדפרס כאן, ולדרופל כאן. מה שנשאר הוא להטמיע באתר ולעשות את ההתאמות הנדרשות לאתרים שלכם, ולוודא שאכן הפלאגינים מוטמעים כראוי ואתם לא יוצרים בלאגן מול גוגל והגולש.

דברים שחשוב לשים לב אליהם:

שימו לב שאתם לא יוצרים כפילויות. דפי AMP הם בעצם דפים שצריכים להיות מוצגים רק במובייל, ובדסקטופ הם לא רלוונטיים ומבחינת גוגל או הגולשים שלכם – לא קיימים. ראו שאתם מציינים למנועי החיפוש שאכן אותו דף הוא דף AMP, ושלא יווצר בטעות מצב שבמקום להקל על גוגל סיבכתם אותו.

בדקו את עמוד ה- AMP שלכם

לאחר שהטמעתם, ווידאתם שאכן העמודים מופרדים וברורים שהם דפי AMP, בדקו את מה שעשיתם באמצעות הכלי של גוגל לבדיקת AMP, אם התשובה של גוגל שהטמעתם כראוי – מצוין! חכו וגלו איך תהיו מוצגים בתוצאות החיפוש בסריקה הבאה.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×